رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 427031

اعلام اسامی بازنشسته‌های فعال در ابهام ماند

ساعت24-با وجود درخواست‌هایی مبنی بر اعلام اسامی بازنشسته‌های فعال در سازمان‌ها، تاکنون از سوی سازمان اداری و استخدامی و سایر مراجع ذیربط اقدامی در این رابطه انجام نشده است.

نیمه آبان، پایان مهلت دوماهه‌ای بود که برای سازمان‌ها و دستگاه‌ها تعیین شد تا بازنشسته‌های فعال آنها تسویه کرده و به کار خود پایان دهند.

طبق اصلاحیه قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها، فقط رؤسای سه قوه، معاون اول رئیس‌جمهور، نایب‌رئیسان مجلس و اعضای شورای نگهبان، وزیران، نمایندگان مجلس و معاونان رئیس جمهور و همچنین بازنشستگان نیروهای مسلح با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا صرفاً مجاز به ادامه فعالیت در دستگاه‌های متبوع خود شدند.

همچنین دارندگان اجازه‌های خاص مقام معظم رهبری، جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از این قانون مستثنی شدند. در عین حال که به‌کارگیری بازنشستگان در وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد از مجموع نیروهای شاغل رسمی این وزارتخانه در پرونده مدیریتی مجاز اعلام شد.

مهلت دو ماهه پایان حضور بازنشسته‌ها به اتمام رسید، ولی این به معنای پایان فعالیت تمامی مشمولان قانون نبود و در این بین در نتیجه رایزنی‌ها یا ادله‌های مختلف، برخی از افراد در پست خود باقی ماندند یا اینکه وضعیت آنها نامشخص مانده است.

اما از چندی پیش درخواست‌هایی از سوی برخی نمایندگان مجلس از سازمان اداری و استخدامی برای اعلام اسامی افراد بازنشسته فعال باقی مانده یا افرادی که از سامان‌ها خارج شده‌اند، مطرح شده ولی تا کنون اطلاع رسانی از سوی این مسئولان انجام نشده است.

جمشید انصاری- رئیس سازمان اداری و استخدامی- در مقابل این درخواست با ارائه گزارشی اعلام به تعداد خروجی‌ها و اینکه چند نفری ابقا شده‌اند، اکتفا کرده و گفته که اسامی افرادی که مانده یا خارج می‌شوند نیز بعد از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

در شرایطی که هنوز در رابطه با اسامی بازنشسته‌های فعال یا خروجی‌ها شفاف سازی نشده، بار دیگر این درخواست از سوی نمایندگان مطرح شده است.

سید فرید موسوی -رئیس فراکسیون جوانان مجلس- طی نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد: پیرو ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشستگان و ضرورت پیگیری اجرای قانون و لزوم ارائه اطلاعات کامل و شفاف نتایج حاصل از اجرا افکار عمومی خواهشمند است دستور فرمائید ظرف ۱۰ روز اسامی بازنشستگانی که به طرق مختلف در دستگاه‌های این قانون مشغول به فعالیت هستند و همچنین افرادی که بر اساس قوانین قبل از سال ۹۵ پس از بازنشستگی عودت به کار شدند را به این فراکسیون اعلام کنند.

این در حالی است که طبق اعلام قبلی انصاری، افراد بازنشسته‌ای که در مدت اخیر ابقا شده‌اند، پنج نفر هستند که دو نفر در وزارت بهداشت، یک نفر در وزارت راه و شهرسازی، یک نفر در وزارت نفت و یک نفر در وزارت جهاد کشاورزی مانده‌اند و با کسب موافقت‌هایی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

در اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، در مجموع ۱۱۷۶ نفر بازنشسته به کار گرفته شده از دستگاه‌ها خارج شدند که ۳۲۶ نفر آنها مربوط به قوه مجریه بودند. همچنین ۵۲ نفر در شرکت‌های وابسته به صندوق‌های بازنشستگی فعالیت داشتند که به فعالیت آنها خاتمه داده شد. از سوی دیگر ۲۰۰ نفر از صداوسیما خارج شدند و حدود ۶۵۰ نفر بازنشسته از نیروهای مسلح کنار رفتند.

با این حال فعلاً اسمی در مورد بازنشسته‌ها مطرح نشده و در حالی افکار عمومی منتظر پاسخ دستگاه‌های ذیربط در این رابطه هستند که بار دیگر موضوع اصلاح قانون از سوی نمایندگان مطرح و احتمالاً در آینده‌ای نزدیک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها