رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 427037

رئیس کل بانک مرکزی:

احتمال تمدید تعلیق ایران از لیست سیاه FATF بالاست/ نوسانات سه روز گذشته بازار ارز به دلیل مصوبه آزادی ورود ده‌ها قلم کالا از طریق مرزنشینان و جو روانی ناشی از اجلاس FATF بود

ساعت24-با روند افزایشی قیمت ارز در روزهای گذشته، رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تلاش برخی عوامل برای ایجاد نوسان در بازار ارز، اعلام کرد بانک مرکزی در صورت ضرورت اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

عبدالناصر همتی
در حالی که در ماه‌های اخیر، قیمت ارز پس از طی کردن مراحل رشد چندباره‌ به ثبات نسبی رسیده بود، طی چند روز گذشته قیمت دلار مجدداً روند افزایشی به خود گرفت که برخی اقتصاددانان علت این موضوع را مواردی از جمله طولانی شدن فرآیند تصویب لوایح مربوط به FATF یا افزایش تقاضا برای مسافرت‌های نوروزی به خارج از کشور ارزیابی کرده‌اند.

در همین راستا امروز رئیس کل بانک مرکزی در اینستاگرام خود نوشت: در روزهای اخیر، به مدد اظهارات و انذار برخی افراد در خصوص احتمال رد لایحه پالرمو و یا سررسید شدن سپرده‌های ۲۰ درصدی، یا وضعیت بودجه ۹۸ و جو ناشی از تلاش برای ارائه برخی طرح‌ها و اقدامات غیرمتعارف، عواملی که علاقه‌مند بر هم زدن بازار ارز و ایجاد نوسان در آن هستند، تلاش کرده‌اند بر موج افزایشی سوار شده و نوساناتی، هرچند اندک، در بازار ایجاد کنند.

وی افزود: این عوامل، اطمینان دارند که با صدور مجوز اخیر بانک مرکزی به برخی صادرکنندگان برای عرصه ارز خود در صرافی‌ها در یک ماهه‌ی باقی‌مانده‌ی سال، تعادل بازار به نفع عرضه به هم خواهد خورد و لذا، اقدام به پیش‌گیری کرده و جو تبلیغاتی لازم را برای خنثی کردن آن به وجود آوردند.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین خاطرنشان کرد: بانک مرکزی برای جلوگیری از بی‌ثباتی در بازار حضور دارد و در صورت ضرورت اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها