رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 427053

امارات بی سر و صدا محدودیت‌های قطر را کاهش داد

ساعت24-امارات متحده عربی، ممنوعیت حمل کالا بین بنادر خود و قطر را که به دنبال بایکوت سیاسی و اقتصادی دوحه وضع کرده بود، تسهیل کرده است.

به گزارش رویترز، طبق قوانین اعلام شده به بنادر و گفته‌های یک منبع آگاه صنعتی، امارات متحده عربی ممنوعیت حمل کالا بین بنادر خود و قطر را که به دنبال بایکوت سیاسی و اقتصادی دوحه وضع کرده بود، تسهیل کرده است.

امارات متحده عربی، عربستان سعودی، بحرین و مصر در ماه جون ۲۰۱۷ میلادی، به اتهام حمایت از تروریسم، روابط خود با قطر را قطع کردند؛ این در حالی است که قطر هم این اتهامات را رد کرده بود.

ابوظبی در یک بخشنامه مبهم قوانین بندر که در ۱۲ فوریه منتشر شده، بر خلاف بخشنامه‌های قبلی، نامی از قطر و ممنوعیت‌ حمل کالا به قطر از مبدا امارات‌متحده و ممنوعیت حمل کالا از مبدا قطر به امارات‌متحده، نبرده است.

در این بخشنامه، همچنان ورود کشتی‌هایی که دارای پرچم قطر بوده یا تحت مالکیت شرکت‌های قطری باشند، به آب‌های اماراتی ممنوع است. کشتی‌های اماراتی هم هنوز نمی‌توانند در بنادر قطر پهلو بگیرند.

یک منبع آگاه صنعتی به رویترز گفت که این بخشنامه، به تمام بنادر امارات متحده عربی ارسال شده و لازم‌الاجرا است.

هنوز مشخص نیست که آیا این اقدام به شکایت‌هایی که در مورد بایکوت قطر در سازمان تجارت جهانی ثبت شده است، ارتباط دارد یا خیر.

قطر در ۱۲ فوریه ۲۰۱۷ میلادی از بایکوت این کشور توسط کشورهای عربی، به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها