رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 427095

منابع عربی فاش کردند؛

ریاض و ابوظبی در حال خرید سلاح از تل‌آویو هستند

ساعت 24- منابع بلندپایه‌ای در کشورهای عربی فاش کردند که عربستان سعودی و امارات با میانجیگری واشنگتن تا چند هفته دیگر بزرگترین قرارداد تسلیحاتی چند سال گذشته را با رژیم صهیونیستی امضا خواهند کرد.

style="text-align:justify"> منابع بلندپایه عرب از وجود تماس‌هایی بین‌ برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی جهت انعقاد قرارداد نظامی طی هفته‌های آینده خبر دادند.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، به وب‌سایت خبری و تحلیلی «نون‌بوست» گفتند که «ایالات متحده آمریکا واسطه اصلی بین کشورهای عربی و اسرائیل جهت اتمام این قرارداد است؛ قراردادی که ارزش اولیه آن ۲۰۰ میلیون دلار آمریکا تخمین زده می‌شود».

به گفته این منابع، گفت‌وگوها و دیدارهای سری به منظور انعقاد این قرارداد نظامی از ابتدای ماه ژانویه شروع شده و پیش‌بینی می‌شود که در ماه آوریل آینده پس از فشارهای آمریکا به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای موافقت با این قرارداد و تحویل سلاح‌های پیشرفته اسرائیلی به کشورهای عربی منعقد شود.

این وبگاه، تسلیحاتی را که قرار است رژیم تل‌آویو به کشورهای عربی بفروشد، «پیشرفته» خواند و گفت که این تسلیحات شامل دستگاه‌های جاسوسی و تسلیحات سنگین دیگری مانند خودروهای زرهی و تانک‌های خیلی سریع خواهد بود.

منابع اختصاصی نون‌بوست این قرارداد را «بزرگترین قرارداد نظامی طی سال‌های گذشته» خواند و هویت کشورهای عربی را نیز افشا کردند. بر اسا سگفته این منابع، عربستان سعودی و امارات متحده عربی طرف قرارداد خرید سلاح از تل‌آویو هستند.

منابع عربی فاش کردند که هیأت‌های عربی طی چند روز گذشته به صورت مخفی وارد شهر تل‌آویو شده‌اند و مقام‌هایی از آمریکا نیز آن‌ها را در دیدارهایی که با طرف اسرائیلی داشتند، همراهی کرده‌اند.

طی چند سال گذشته تلاش‌ها برای عادی سازی روابط بین کشورهای عربی به ویژه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی در رسانه‌ها و شخصیت‌های ذی‌ نفوذ این کشورها افزایش یافته است.

از سوی دیگر، برگزاری نشست ورشو به میزبانی مشترک آمریکا و لهستان که برای اولین بار مقام‌های ارشد کشورهای عرب با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سر یک میز نشستند، این گمانه‌زنی را که برخی پایتخت‌های عربی به دنبال علنی کردن روابط پنهان خود با تل‌آویو هستن، تقویت کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها