رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 427118

دلنوشته کدخدایی درباره آیت الله مومن: زندگی ایشان بسیار ساده تر از آنی بود که به تصویر کشیده شد

ساعت24-سخنگوی شورای نگهبان در شب درگذشت آیت الله مومن عضو فقیه این شورا در یادداشتی به ویژگی های شخصیتی این عالم پرداخت.

کدخدایی
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در شب درگذشت آیت الله مومن عضو فقیه این شورا در یادداشتی به ویژگی های شخصیتی این عالم پرداخت.

وی در مطلبی در کانال شخصی خود نوشت:

برای او که مومن به انقلاب بود!

او مومن به مفهوم واقعی کلمه بود، مومن به اسلام، مومن به انقلاب، مومن به امام، مومن به رهبری معظم انقلاب و مومن به مردم. برای هر کدام تنها من تعدادی اماره و قرینه دارم و دیگران نیز هم.

آیت الله مومن عالمی وارسته، اخلاق مدار و فقیهی دانا و آشنا به مسائل روز بود. او مبارزی خسته ناپذیر در دوران قبل از پیروزی و ایثار گری تمام عیار برای انقلاب و مردم بود.

ضمن تاکید و اصرار بر مبانی فقهی که بر همگان روشن است، همیشه در صف دفاع از مردم بود و بسیاری از نظرات فقهی شورای نگهبان که در تایید حقوق مردم است حاصل تلاش و استلال ایشان بوده است. عالمی بود بدور از تشریفات و نه تنها اعتنای به تشریفات و مال آن نداشت بلکه دیگران را نیز باز از انجام آن می داشت.

اگر کاری با ایشان نداشتید نمی توانستید ایشان را مشایعت کنید، به شدت نارحت می شدند. بر آن چه علم پیدا می کردند پای فشاری می کردند، اما در جمع به راحتی نظر دیگران را تبعیت می کردند.

دقت در کار، وظیفه شناسی، اخلاق مداری و توجه به حقوق مردم از ایشان انسانی ساخته بود قابل احترام برای دوست و دشمن. آنچه را که می دانست به دیگران ارائه می کرد و آنچه را نمی دانست صراحتا می گفت نمی دانم.

زندگی ایشان بسیار ساده تر از آنی بود که به تصویر کشیده شده است. هیچگاه حقی را برای خود ادعا نمی کرد، با اینکه در تمام دوران مبارزه و پس از آن همه چیز خود را وقف انقلاب و اسلام کرد.

روزهای آخر ، وقت ملاقاتی داشت با مقام معظم رهبری و خواسته جالبی داشت. در عتبات جوانی از ایشان در خواست دیدار با رهبری را کرده بود و آن روز حامل این درخواست برای مقام معظم رهبری بود.

روح آن بزرگوار امشب میهمان داماد شهید مدافع حرمش است. انشاالله در جوار رحمت الهی وبا اولیا خدا محشور باشند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها