رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 427128

ونزوئلا از روسیه و اروپا سوخت گران وارد میکند

ساعت24-رویترز نوشت: ونزوئلا نفت خام صادر می کند ولی پالایشگاه‌های آن در شرایط بدی قرار دارند و برای تامین نیاز داخلی مجبور است سوخت گران وارد کند.

ونزوئلا قیمت بالایی برای واردات سوخت از روسیه و اروپا می پردازد. واردات سوخت از آمریکا پس از اعمال تحریم‌ها متوقف شده است .

این کشور آمریکای جنوبی نفت خام صادر می کند ولی پالایشگاه‌های آن در شرایط بدی قرار دارند، بنابراین به واردات بنزین و دیزل برای پمپ بنزین‌ها و نیروگاههای برق نیاز دارد و برای رقیق کردن نفت سنگین هم نفتا میخواهد .
از زمان اعمال تحریم های جدید آمریکا بر ونزوئلا در 28 ژانویه، عرضه محصولات به ونزوئلا بیشتر از طرف شرکت نفت رزنفت روسیه، ریسول اسپانیا ، ریلاینس اینداستریز هند و شرکتهای بازرگانی ویتول و ترافیگورا انجام می شود .
روسیه یک حامی سیاسی قدیمی برای کاراکاس است. هند و اسپانیا هم روابط طولانی مدت تجاری با این کشور دارند ولی حتی واردات از این متحدان هم قیمت گزافی دارد .
یکی از مقامات شرکت نفت دولتی ونزوئلا گفت:« هزینه ای که از ما می گیرند وحشتناک است ».


این مقام اجرایی گفت:« این قیمت های بالا تا حدی به این خاطر است که کالا ها قبل از رسیدن به بنادر ونزوئلا چندین بار دست به دست می‌شوند و انتقال از یک کشتی به کشتی دیگر پیچیده و گران قیمت است» .
یک تاجر درگیر این مسئله گفت:« مالکان کشتی ها بیش از 50 سنت در هر بشکه از ونزوئلا دریافت می‌کنند. این مقدار قبل از تحریم ها 15 تا 20 سنت بود» .
ونزوئلا ماه گذشته بیشتر محصولات خود را از آمریکا وارد کرد و بزرگترین تامین کننده آن شرکت سیتکو پترولیوم تحت کنترل شرکت نفت دولتی خود ونزوئلا و یک واحد امریکایی ریلاینس هند بود .
واردات ماهانه ثابت نبود ولی فقط در ماه دسامبر شرکت نفت دولتی ونزوئلا حدود 300 هزار بشکه سوخت در روز وارد کرد. پالایشگاه های داخلی ونزوئلا زیر یک سوم ظرفیت 1.3 میلیون بشکه ای خود کار می کردند .
واردات در پایان ژانویه به 140 هزار بشکه در روز بنزین، دیزل، نفت و سایر سوخت ها کاهش یافته است .
به علاوه، حداقل 13 محموله شامل 5 میلیون بشکه سوختهای مختلف در راه پایانه های شرکت نفت دولتی ونزوئلا قرار دارند یا در آب های ونزوئلا منتظر تخلیه هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها