رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 427158

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: نرخ سود تسهیلات بخش تولید مناسب نیست

ساعت24-وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات اعطایی برای تولید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات اعطایی برای تولید مناسب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات اعطایی برای تولید مناسب نیست، گفت: شورای پول و اعتبار باید در خصوص شرایط موجود تصمیم گیری کند و در غیر این صورت مجلس باید در جلسات بودجه، برای ما به التفاوت نرخ سود تسهیلات اعطایی در مورد واحدهای تولیدی در استان هایی که پیشانی جنگ بوده اند مانند استان خوزستان، تمهیدی بیاندیشد.

محمد شریعتمداری در پانزدهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال خوزستان که امروز ۲ اسفند ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: نسبت به مردم خوزستان بدهکار و مدیون هستیم و آنچه که در توان ما هست را برای مردم این استان انجام خواهیم داد.


وی افزود: مهمترین سرمایه‌های هر منطقه‌ای نیروی انسانی است که بخشی از نیروهای بومی این منطقه به دلیل شرایط جنگ به نقطه‌ای دیگر مهاجرت کردند و تغییرات زیربنایی در استان به وجود آمد که تحول را در خوزستان با تأخیر مواجه کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: شاکله استان خوزستان از گذشته دور تا کنون بحث منابع نفتی است و از آن زمان شهری مانند مسجدسلیمان با توجه به وجود منابع نفتی به توسعه ایران کمک کرده است اکنون باید بخشی از منابع توسعه‌ای کشور به نحو دیگری برای توسعه مسجدسلیمان به کار گرفته شوند.

شریعتمداری عنوان کرد: بسیاری از زیرساخت‌هایی که در خوزستان به وجود آمده متکی به مزیت رقابتی موجود و مزیت ذاتی نفت در این استان بوده است و این مساله باعث شده تا بخش قابل ملاحظه‌ای از اقتصاد خوزستان دولتی شود.

وی ادامه داد: باید خط روشنی را در تقسیم بندی مزیت‌های رقابتی و ذاتی یک منطقه داشته باشیم و از آن ظرفیت‌ها برای توسعه منطقه مورد نظر استفاده کنیم تا شاهد ایجاد اشتغال باشیم. در کنار این مسائل بحث فعالیت‌های خدماتی نیز جزو جدانشدنی ایجاد شغل است و باید به این مساله نیز توجه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان اظهار کرد: پس از بحث نفت، دومین مزیت ذاتی و رقابتی در استان خوزستان بحث کشاورزی است و توجه به این مساله می‌تواند زمینه را برای ایجاد اشتغال در خوزستان فراهم کند. یکی دیگر از محورهایی که باید مد نظر باشد نیز بحث گردشگری در خوزستان است و می‌تواند زمینه را برای ایجاد اشتغال در این بخش نیز فراهم کند.

شریعتمداری با بیان اینکه اختیارات و توانایی‌های استانداران بسیار بیشتر از وزرا است، عنوان کرد: نقش استانداران در هر استان یک نقش بی بدیل است و آنها باید از اختیارات خود در زمینه‌های مختلف به ویژه در بحث صیانت از اشتغال موجود استفاده کنند. مسئله مالیات یکی از مشکلات مطرح شده از سوی صنایع مختلف است که استانداران باید با بالا بردن پایه‌های مالیاتی و افزایش تعداد واحدهای مالیات دهنده تمهیداتی فراهم کنند که به این واحدهای تولیدکننده فشار وارد نشود.

وی گفت: ظرفیت منطقه آزاد در استان خوزستان یک ظرفیت بسیار خوب برای ورود قطعات و مواد اولیه است و باید از این ظرفیت برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی استان و کشور که به دلیل مشکلات در بحث قطعات و تأمین مواد اولیه تعطیل می‌شوند، جلوگیری کرد و از آن به خوبی بهره برد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات اعطایی برای تولید متناسب نیست، گفت: شورای پول و اعتبار باید در خصوص شرایط موجود تصمیم گیری کند و در غیر این صورت مجلس باید در جلسات بودجه، برای ما به تفاوت نرخ سود تسهیلات اعطایی در مورد واحدهای تولیدی در استان‌هایی که پیشانی جنگ بوده اند، تمهیدی بیاندیشد.

شریعتمداری ادامه داد: مناطقی که در دوران دفاع مقدس در پیشانی جنگ بوده اند، حق دارند از یارانه سود تسهیلات اعطایی که حدود ۴ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است، سهم داشته باشند.

وی در خصوص بحث استخدام‌های غیر بومی اظهار کرد: استاندار خوزستان از اختیارات قانونی خود استفاده کرده و آگهی‌های استخدامی که به بومی گزینی در شرایط برابر توجه نمی‌کنند را ابطال و یا به ما اعلام کند تا با دستور من این آگهی‌های استخدام باطل شوند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها