رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 427177

رشد سهام آسیایی/سهام چین جهش کرد

ساعت24-روز جمعه، با وجود نگرانی از شرایط اقتصادی جهان، اما به دلیل تاثیر مثبت پیشرفت در مذاکرات تجاری آمریکا و چین، سهام آسیایی رشد کردند.

به گزارش رویترز، روز جمعه، با وجود نگرانی از شرایط اقتصادی جهان، اما به دلیل تاثیر مثبت پیشرفت در مذاکرات تجاری آمریکا و چین، سهام آسیایی رشد کردند.

دلار استرالیا پس از سقوط شدید دیشب خود، امروز بهبود یافت.

بازارهای چین که در معاملات صبح امروز افت کرده بودند، در معاملات عصر (به وقت محلی چین) با رشد قابل‌توجهی روبرو شدند. در عین حال، کامپوزیت شانگهای ۱.۹۱ درصد جهش کرد و کامپوزیت شن‌زن با رشد ۲.۲۸ درصدی، به کار امروز خود پایان داد.

شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ در آخرین ساعت معاملاتی خود، بیش از ۰.۳ درصد بالاتر از سطح بسته شده دیروز بود.

کوسپی کره‌جنوبی با کمک رشد ۰.۴۳ درصدی سنگین‌وزن این شاخص، سبب شد که سامسونگ الکترونیکس، با ۰.۰۸ درصد رشد بسته شود.

شاخص ای‌اس‌اکس۲۰۰ استرالیا با رشد همه زیرشاخص‌ها، ۰.۴۶ درصد به ارزش خود افزود.

ام شاخص نیکی ژاپن بر خلاف روند بازارهای منطقه، با سقوط ۰.۹۵ درصدی مواجه شد و سهام فروشگاه‌های فمیلی‌مارت این کشور، با افت ۰.۱۸ درصدی به کار خود پایان دادند.

در معاملات دیشب وال‌استریت، شاخص داوجونز با افت ۱۰۳.۸۱ واحدی به کار خود پایان داد، در حالی که اس‌اندپی ۰.۳۵ درصد و نزدک ۰.۴ درصد، پایین آمدند.

در خبرهای که دیشب منتشر شد آمده بود که چین و آمریکا در حال طرح‌ریزی تفاهم‌نامه‌ای برای توافق تجاری خود هستند؛ اما باید دید که آیا چین حاضر است برای رسیدن به این توافق تجاری، آن طور که آمریکا می‌خواهد، اصلاحات اساسی در اقتصاد خود ایجاد کند؟

در بازار ارز، دلار استرالیا که به دنبال محدودیت واردات زغال‌سنگ چین از استرالیا، در معاملات دیشب تا نرخ ۰.۷۲۰ دلار سقوط کرده بود، امروز توانست تا نرخ ۰.۷۱۱۳ دلار بهبود پیدا کند.

شاخص دلار، که ارزش پول آمریکا را در برابر ۶ ارز مهم جهان ردیابی می‌کند، پس از این که دیروز تا پایین‌تر از ۹۶.۴ واحد افت کرد، امروز توانست در ۹۶.۵۵۵ واحد تثبیت شود.

در برابر ین ژاپن، دلار نرخ برابری خود را تا ۱۱۰.۷۲ تقویت کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها