رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 427200

ابوترابی: انقلاب به مرزبندیهای خود حساس است؛ با خطوط اصلی بی مبالاتی نمیکند/قابل قبول نیست پاکستان به پایگاهی برای تربیت نیروهای تروریست تبدیل شود

ساعت24-امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: در بیانیه گام دوم با تحلیلی روشن از گذشته، نقشه‌راه برای تحکیم باروری نظام انقلابی و توانمند در راستای دستیابی به تمدن اسلامی و بهبود موثر ارکان نظام ارائه شده است.

ابوترابی فرد
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌ نخست نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب گفت: در این منشور با تحلیلی روشن از گذشته، نقشه‌راه برای تحکیم باروری نظام انقلابی و توانمند در راستای دستیابی به تمدن اسلامی و بهبود موثر ارکان نظام ارائه شده است.

انقلاب اسلامی در طول چهار دهه بر اصول و مبانی انقلاب ایستاده است

وی ادامه داد: همچنین در این بیانیه دستاوردهای چهار دهه گذشته در حوزه‌های ثبات سیاسی، علم و فناوری، زیرساخت‌های کشور و تثبیت اراده ملی در کشور، ارتقای بینش سیاسی به مسائل منطقه و نگاه به مسائل بین‌المللی، سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات کشور و افزایش عیار معنویت و اخلاق و ایستادگی شکوهمند و ابهت‌آفرین در برابر قدرت‌های استکباری و آمریکای جهانخوار تبیین شده که قابل تحلیل جدی است.

وی با بیان اینکه در فراز نخست بیانیه آمده در میان ملت‌هایی که انقلاب کرده‌اند، کمتر دیده شده است که آرمان‌های انقلابی را حفظ کنند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی یکی از حرکت‌های استثنایی است که در طول چهار دهه بر اصول و مبانی انقلاب ایستاده و راه پر شتاب خویش را هموار کرده است.

آرمان‌هایی ماندگار است که با فطرت روح، جان و عقل هماهنگ باشد

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه به نظر می‌رسد سه عامل کلیدی راه را برای این موفقیت همواره کرده است و ما باید به این عوامل سه گانه توجه داشته باشیم، تصریح کرد: عامل نخست، آرمان‌هایی ماندگار است که با فطرت روح، جان و عقل هماهنگ باشد. اندیشه و تفکری با طراوت، قلب انسان را فتح می‌کند که با مبانی عقلانی و با فطرت بشر هماهنگ و از پشتوانه برهانی برخودار باشد. قرآن توصیه دارد که در سایه انوار پر فروغ وحی جامعه با حقایق ناب آشنا می‌شود.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه ما در سایه انوار پر فروغ وحی با حقایق ناب علمی آشنا شده‌ایم، خاطرنشان کرد: این حقایق ناب ماندگار است. مبانی انقلاب، اصول و ارزش‌های انقلاب برآمده از قرآن،‌ کلمات پیشوایان دین و سیره اولیای الهی است. بنابراین رهبر انقلاب به درستی اشاره می‌فرمایند که این اصول و ارزش‌ها برای همیشه در نزد انسان‌ها و جوامع بشری زیبا و پر جاذبه است زیرا با فطرت آنها هماهنگ است.

شعارهای جهانی این انقلاب دینی ماندگار است

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دین و دنیا را و روح و جسم را در کنار هم مورد توجه قرار داده است، ابراز داشت: شعارهای جهانی این انقلاب دینی ماندگار است. رهبری از این شعارها نام می‌برند؛ آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال، عزت، عقلانیت و برادری که هر کدام جای بحث دارد و اصول برآمده از آموزه‌های دینی است. این مبانی برآمده از اصول و حقایق ناب و حق و قول صادق است و به همین خاطر، اشاره می‌کنند انقلاب به اصول خود پایبند و به مرزبندی‌های خود حساس است و با خطوط اصلی خود بی مبالاتی نمی‌کند.

این نماینده سابق مجلس افزود: این اصول برآمده از اصول و مبانی دینی است. همچون پدیده‌ای زنده و با اراده همواره قابل انعطاف است. نقدها را می‌شناسد، در حوزه‌های مدیریتی اشکالات برطرف می‌کند اما تجدیدنظرناپذیر و اهل انفعال نیست چون اصول و ارزش‌ها برآمده از اصول دینی است. این یکی از مهمترین عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی است.

امام و رهبری به تمامی مبانی واصول انقلاب باور داشته و دارند

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه ویژگی دوم، وجود رهبران و پیشوایانی است که از بن دندان به اصول و ارزش‌ها باور داشتند و در آراستگی فکری و اخلاقی به آن پیشگام بودند، عنوان کرد: امام بزرگوار به تمامی مبانی واصول انقلاب باور داشت و خود نماد باور و آراستگی به آن بود. امروز رهبر انقلاب اسلامی نیز سخت بر این اصول باور دارند. اینکه مسئله رهبری و امامت در آموزه‌های دینی مورد توجه است، از همین زاویه است. اگر اصول در اوج دانش و معرفت و انطباق با مبانی وحیانی باشد اما رهبران به آن باور نداشته باشند، اسلام وارونه می‌شود.

وی اضافه کرد:‌ امام علی (ع) می‌فرماید این قدرت، قدرت ایمانی و قدرت علمی است. این قدرت، قدرت تفکر و عدالت است. این قدرت برآمده از ایمان است. این است که وجود امام مبارک حسین (ع) می‌فرماید پیشوا و رهبر جامعه باید مطابق قانون حرکت کند و نماد عدالت باشد. انقلاب اسلامی به دلیل نعمت بزرگ الهی رهبری صالح این قله‌های بلند را فتح کرده است.

ملت اسلام پیشتاز عرصه مجاهدت در عراق، لبنان، سوریه و یمن هستند

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم (ع) یادآور شد: شما عزیز هستید که شخصیتی مثل امام و خلف صالح او را برای رهبری برگزیدید. امروز ملت اسلام پیشتاز عرصه مجاهدت در عراق، لبنان، سوریه و یمن عزیز هستند و هر روز سنگر جدیدی را فتح می‌کنند چراکه رهبر صالحی را برگزیده‌اید.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: امام علی (ع) به مالک اشتر می‌فرماید: مالک! بنده خدا باش، مالک در راه عبودیت حق قدم بردار، مالک رهبری که در راه حاکمیت دین خدا قدم بردارد، پیروز است و تجربه انقلاب این را ثابت کرده است. دشمنان بدانند و تاریخ چهار دهه را نگاه کنند و ببینند در چه شرایط سختی ملت ایران پیروزی‌های بزرگ به دست آورد. تمام عزت ثمره رهبری انقلاب است. همانطور که رهبر انقلاب فرمودند این عدالت باید در همه سطوح کشور جریان پیدا کند. آنگاه که این آرمان بزرگ الهی محقق شود؛ به بیان رهبری معظم، دولت اسلامی محقق می‌شود و دولت اسلامی آغازی است برای اینکه جامعه‌ای در طراز دین ساخته شود.

قابل قبول نیست پاکستان به پایگاهی برای تربیت نیروهای تروریست تبدیل شود

وی افزود: عامل سوم ملت است؛ اگر آموزه‌های وحیانی اصول انقلاب باشد و رهبری مثل علی(ع) مدیریت را در دست داشته باشد اما شما ملت حضور نداشته باشد، پیروزی به دست نمی‌آید.

امام جمعه موقت تهران در آغاز خطبه دوم، ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله محمد مومن و شهادت پاسداران انقلاب اسلامی در زاهدان بیان کرد: برای ملت ایران، مسئولان نظام و پاسداران امنیت کشور هرگز قابل قبول نیست سرزمین کشور همسایه به پایگاهی برای تربیت نیروهای تروریست تبدیل شود و آنها هزینه این رفتار را پرداخت می‌کنند. از کشور پاکستان به عنوان همسایه مسلمان انتظار می‌رود به سرعت رفتار گذشته خود را اصلاح و راه را برای تداوم اصول برادری هموار کند. شایسته این کشور نیست با همسایگان خود در شمال، جنوب و غرب چنین شرایط نابهنجاری را تجربه کند.

اقتصاد قوی عامل قدرت و عامل نفوذناپذیری کشور است

ابوترابی فرد با اشاره به فرازهای اقتصادی بیانیه رهبر انقلاب گفت: اقتصاد قوی عامل قدرت و عامل نفوذناپذیری کشور است. فقر و غنا در معنویات بشر اثر می‌گذارد و بدون آن، نمی‌توان به هدف رسید. در جایگاه منطقه‌ای و فرامنطقه و در این بالندگی و عزت شایسته است، یک قدرت برتر اقتصادی حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه از نمایندگان مجلس خواهش می‌کنم لایحه بودجه را نگاه کنید و ببینید در این لایحه چند قدم به سمت درآمدهای غیر نفتی برداشته شده است، اظهار داشت: چند قدم برای کاهش انرژی و مدیریت مصرف برداشته شده است؟ مصرف به اندازه و اسراف در سال‌های اخیر از سوی اینجانب بارها تکرار شده است. عملکردهای ضعیف در نظام بودجه‌ریزی خود را نشان می‌دهد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه مشکلات را می‌فهمیم اما با عزم و اراده می‌توان قدمی به جلو برداشت، تصریح کرد: عملکردهای ضعیف اقتصادی کشور را با چالش روبه‌رو ساخته است. تحریم با ترمیم مشکل درونی کم‌اثر و بی‌اثر خواهد شد. مهمترین عیوب از نظر سکاندار انقلاب اسلامی، وابستگی اقتصاد به نفت، نگاه به خارج و نه توان و ظرفیت داخلی و همچنین بودجه‌بندی معیوب و نامتوازن است. بررسی کنید چند قدم می‌توانید از عیوب بودجه بکاهید و چند قدم برای انضباط مالی می‌توانید بردارید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها