رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 427285

پیگیری برای اعطای تسهیلات سربازی به جوانان هلال احمری

ساعت24 -رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از پیگیری برای اعطای تسهیلات سربازی به جوانان فعال در هلال احمر خبرداد.

هلال احمر
style="text-align:justify">شهاب الدین صابونچی، درباره اقدامات انجام شده از سوی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر برای دوران سربازی جوانان اظهارکرد: کار در سازمان جوانان هلال احمر داوطلبانه است و بر اساس تعریف کار داوطلبانه، افراد در ازای دریافت مبلغ یا وعده‌ای به فعالیت نمی‌پردازند اما ما می‌توانیم از فرصت حضور جوانان در مراحلی از زندگی مانند سربازی استفاده و کاری کنیم که از این دوران بهره بیشتری ببرند. در همین جهت نیز می‌توان از مشوق‌هایی استفاده کرد.

وی با اشاره به تفاهمنامه‌های همکاری میان هلال احمر و نیروهای مسلح گفت: چندی پیش تفاهمنامه‌ای بین هلال احمر و قرارگاه مهارت آموزی سربازان به امضا رسید و بر اساس آن مقرر شد تا نیروهای وظیفه یا همان سربازان تحت آموزش‌هایی قرار گرفته و مهارت‌هایی در حوزه‌های ایمنی و … را با همکاری هلال احمر فرا بگیرند که خوشبختانه مرحله نخست آن اجرایی شده است.

صابونچی با بیان اینکه افرادی که قبلاً عضو هلال احمر و آموزش دیده بودند، یکسری تسهیلات را در قالب طرح مهارت آموزی سربازان دریافت کردند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال مربی بخش‌هایی از آموزش‌ها را می‌توان از میان همین سربازان که قبلاً آموزش دیده‌اند، انتخاب کرد و مواردی نظیر آن اجرا شده است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: یک سری تسهیلات نیز هنوز داده نشده است اما ما امیدواریم که با پیگیری‌هایی که از ستاد کل نیروهای مسلح در حال انجام است، بتوانیم آن‌ها را اجرایی کنیم. به عنوان مثال ما پیشنهاد داده‌ایم که تسهیلاتی مثل فراهم شدن امکان انتخاب محل خدمت، افزایش درجه سربازان آموزش دیده، افزایش مرخصی تشویقی و … نیز به سربازان عضو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اعطا شود که امیدوارم مورد موافقت ستاد کل نیروهای مسلح نیز قرار بگیرد.

وی در پایان گفت: نیروهای مسلح در مواقع مختلف از جمله حوادث طبیعی و … همواره جزو گروه‌ها و دسته‌هایی هستند که در محل حضور دارند بنابراین ارائه آموزش‌های امدادی به آنان توانایی این افراد به خصوص سربازان را هنگام حوادث و رویدادهای مختلف ارتقا می‌دهد.

منبع:ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها