رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 427344

چالش بودجه‌ای مدارس خارج از کشور در سال آینده

ساعت24 -رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به درنظر گرفتن بودجه ۲۰۷ میلیارد تومانی برای مرکز مدارس خارج از کشور در سال آینده گفت: با این نرخ ارز در سال آینده با محدودیت‌هایی برای اداره مدارس خارج از کشور روبرو می‌شویم.

غلامرضا کریمی با اشاره به اینکه پیشنهاد بودجه‌ای برای مرکز مدارس خارج از کشور، ۲۰۷ میلیارد تومان بود که افزایشی نیافته است، اظهار کرد: با این قیمت نرخ ارز اداره مدارس خارج از کشور در سال آینده سخت است.

وی افزود: ما در اداره مدارس با چالش مواجه خواهیم شد و با محدودیت بودجه روبرو هستیم.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که باید به همین علت انجام دهیم کاهش شمار معلمان اعزامی به مدارس خارج از کشور است، گفت: یکی از برنامه‌های ما این است که هر شخصی را که تمایل داشت به تبعیت از همسرش به خارج از کشور برود را جذب و حقوق ریالی برای وی برقرار کنیم تا از این طریق بخشی از محدودیت بودجه ما جبران شود.

کریمی ادامه داد: آموزش مجازی را نیز برای دانش آموزان خارج از کشور توسعه می‌دهیم. یک سیستم آموزش مجازی برای کلیه پایه‌های تحصیلی از اول تا دوازدهم طراحی شده است تا اگر مدرسه‌ای برای برخی دروس معلم نداشت دانش آموزان بتوانند با استفاده از تدریس‌های مجازی دروس را فرا بگیرند و عقب نمانند.

به گفته وی در حال حاضر ۱۱۰ واحد آموزشی در ۸۴ شهر و ۵۴ کشور خارجی داریم و ۱۴ هزار دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها