رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 427354

عضو کمیسیون قضایی: مجمع باید مسئولیت مشکلاتی که ممکن است با رد «پالرمو» برای کشور ایجاد شود، بپذیرد/دلیل تعلل مجمع برای تصویب این دو لایحه را نمیدانیم

ساعت24 - محمد کاظمی در مورد بررسی لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پالرمو و CFT در واقع راهکار ارتباط مالی ما با اروپا در شرایط سخت فعلی را تسهیل می کند، این یک اقدام بین المللی برای کنترل ثروت های نامشروع و عدم استفاده از پول‌های کثیف برای ترور و مسایل دیگر است .

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: اکثر کشورهای دنیا به این کنوانسیون‌ها پیوسته‌اند. اینکه مخالفین این لوایح نگران این هستند که با پیوستن ما به این کنوانسیون‌ها مشکلاتی برای کمک‌های ما به نهضت‌های آزادی بخش و جریانات مبارزاتی خارج از کشور که در جهت استقلال خودشان و در جهت رسیدن به اهداف مقدسی تلاش می کنند ایجاد می شود نگرانی بی اساسی است .

نماینده ملایر خاطر نشان کرد: این موضوع به کارشناسان امر سپرده شده است. کارشناسانی که در شورای عالی امنیت ملی مسئولیت دارند ساعت‌ها این مسائل را مورد بررسی قرار داده‌اند و دوست‌دار انقلاب و نظام در وزارت خارجه با کار کارشناسی این لوایح را مور بحث و بررسی قرار داده اند .

کاظمی ادامه داد: مسئولان در جلسات غیر علنی مجلس، نمایندگان را در جریان مسایل قرار دادند و توضیحاتی داده شد که الحاق ما به این کنوانسیون‌ها چه امتیازاتی دارد و نپیوستن ما به این لوایح چه آسیب های را متوجه کشور می کند و ما معتقدیم که مصلحت فعلی کشور ایجاب می کند به این کنوانسیون ها بپیوندیم .

نماینده مردم ملایر در خانه ملت تاکید کرد: ما دلیل تعلل مجمع برای تصویب این دو لایحه را نمی دانیم اما به هر حال ما هر چه این موضوع را به تاخیر بیندازیم برای کشور ما آسیب است .

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: این مجلس پالرمو و CFTرا تصویب کرده است، مجلسی که مرکب از نمایندگانی با ترکیب های فکری متفاوت است به این دو لایحه رای مثبت داد و الان اگر مجمع آنها را رد کند باید مسئولیت مشکلاتی که ممکن است برای کشور ایجاد شود را بپذیرد و این مشکلات متوجه مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها