رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 427515

بولتون به تمدید مهلت اف.ای.تی.اف به ایران واکنش نشان داد

ساعت 24- تصمیم 'گروه ویژه اقدام مالی' موسوم به «اف ای تی اف» در نشست روز جمعه خود در پاریس ، مبنی بر تعلیق چهار ماهه اقدامات تقابلی علیه جمهوری اسلامی ایران با واکنش جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا مواجه شد.

نشست خبری "جان بولتون" مشاور امنیت ملی کابینه دونالد ترامپ در شهر تفلیس گرجستان
style="text-align: justify;">«گروه ویژه اقدام مالی» در جلسه جمعه خود ضمن تعلیق اقدامات تقابلی علیه ایران، تا ماه ژوئن (خرداد - تیرماه) به کشورمان فرصت داد تا قوانین مربوط به مبارزه با پولشویی را تقویت کند.

به گزارش ایرنا، بولتون در حساب توییتری خود از سر استیصال مدعی شد: «وقت تقریبا تمام است. بعد از گذشت دو سال بدون هیچ پیشرفتی، گروه ویژه اقدام مالی قبول کرد تا درصورتی که ایران الزامات مقابله با تامین مالی تروریسم و پولشویی را اجرایی نکند، نخستین اقدامات تقابلی عمده مالی را در ماه ژوئن دوباره اعمال کند».
گروه ویژه اقدام مالی در بیانیه ای اعلام کرد: «هنوز مواردی وجود دارد که تکمیل نشده است» و «انتظار دارد ایران به سرعت در مسیر اصلاحات به پیش برود».
در این بیانیه آمده است: اگر ایران تا ماه ژوئن 2019 بقیه قوانین لازم را مطابق با معیارهای اف ای تی اف به تصویب نرساند، این نهاد ملزم خواهد بود اقدامات نظارتی بیشتری بر شعبات و شرکت های تابعه نهادهای مالی مستقر در ایران اعمال کند.
نشست اخیر اف ای تی اف از 17 فوریه تا 22 فوریه (28 بهمن تا 3 اسفند) با حضور بیش از 800 مقام به نمایندگی از 205 حوزه قضایی، صندوق بین المللی پول، سازمان ملل متحد، بانک جهانی و دیگر سازمان ها برگزار شد.
'اف ای تی اف' در مورد مبارزه با پولشویی 40 توصیه و در مورد تأمین مالی تروریسم 9 توصیه دارد که براساس آنها کشورهای مختلف را بررسی و رده بندی می کند. توصیه های این نهاد می تواند از طریق وضع قوانین داخلی توسط کشورها، به اجرا دربیاید و زمینه های پولشویی و تأمین مالی تروریسم را کاهش دهد.
گروه ویژه اقدام مالی در گزارش های سالانه اش، یک لیست سیاه از کشورهایی که با معیار این نهاد، پرخطرترین کشورها برای سرمایه گذاری هستند قرار داده است. در سال 2009 برای اولین بار، نام ایران در لیست سیاه این سازمان وارد شد.
گروه ویژه اقدام مالی، ایران را برای رفع مشکلات، از فهرست کشورهایی که توصیه می شود در رابطه با آنها اقدامات احتیاطی مضاعف انجام شود، معلق کرده است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها