رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 427942

درخواست نجفی خوشرودی از مجمع تشخیص مصلحت نظام

ساعت24 -سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به فرصت چهارماهه FATF به ایران، گفت: مجمع تشخیص باید در این فرصت گروه ویژه اقدام مالی همه ابهامان و شبهات پیرامون لوایح پالرمو و CFT را رفع کند.

با یادآوری تمدید چهارماهه تعلیق ایران از لیست سیاه FATF، گفت: لوایح پالرمو و CFT در دستور بررسی مجمع تشخیص مصلحت نظام است، امیدواریم در این فرصت چهارماهه رسیدگی‌ها به نفع کشور و الحاق دولت به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی و کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم پیش رود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این لوایح با حساسیت بسیار و با توجه به نکات مورد نظر مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان مورد توجه قرار گرفته است، همه ابهامات، دغدغه‌ها و شبهات لوایح پارمو و CFT در این فرصت چهارماهه باید رفع گردد.

ضرورت اتخاذ همه نظرات کارشناسی پیرامون لوایح پالرمو و CFT

وی افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام در این فرصت چهارماهه از همه نظرات کارشناسی پیرامون این لوایح باید استفاده کند البته تعیین تکلیف درباره صلاحیت داخلی کشور قابل پیوند زدن به ساز و کار یا یک معاهده بین‌المللی نیست، لذا ما تصمیم گیرنده نهایی برای الحاق یا عدم الحاق به این کنوانسیون‌ها هستیم.

نجفی خوشرودی یادآور شد: دولت صلاحیت و اختیار دارد که یک معاهده یا سند بین‌المللی را امضا کند، بنابراین بعد از تصمیم‌گیری مجمع تشخیص مصلحت نظام نباید نگران تبعات اجرا یا عدم اجرای این معاهده بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: به نظر می‌رسد که الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به این دو کنوانسیون بسیاری از بهانه‌های بین المللی و فضاسازی‌های دشمنان در مورد ایران را از بین می‌برد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها