رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 428999

قطعنامه‌ آمریکا درباره ونزوئلا وتو شد

ساعت 24- روسیه و چین در حالی قطعنامه آمریکا درباره ونزوئلا را در شورای امنیت سازمان ملل وتو کردند که پیش نویس قطعنامه‌ای از جانب روسیه درباره این کشور آمریکای لاتین نیز رد شد.

تحریم شورای امنیت کره شمالی
div>

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل قطعنامه آمریکا درباره ونزوئلا را وتو کرده و آن را نقطه اوج نمایش استانداردهای دوگانه آمریکا درباره ونزوئلا اعلام کرد.

وی تاکید کرد که آمریکا از همان ابتدا می‌دانست که پیش نویس قطعنامه‌اش هیچ شانسی برای تأیید شدن ندارد.

این سفیر همچنین گفت: ما به شدت نگران نشست شورای امنیت سازمان ملل بودیم که ممکن بود به عنوان گامی در جهت آماده سازی برای یک مداخله نظامی در ونزوئلا و نه کمک رسانی به این کشور مورد استفاده قرار گیرد.

پیش نویس ارائه شده از سوی آمریکا، دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا را به فروپاشی اقتصادی در این کشور متهم کرده بود.

الیوت آبرامز، فرستاده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا گفته است: با رأی دادن منفی به این پیش نویس، برخی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل به پناه دادن به مادورو و وابستگانش ادامه می‌دهند و بر رنج مردم این کشور می‌افزایند و باعث ادامه دار شدن آن می‌شوند.

در همین حال، وو هایتائو، سفیر چین در سازمان ملل نیز گفت: پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره ونزوئلا با مواضع چین کاملاً در تضاد است. درباره امور ونزوئلا مردم این کشور باید تصمیم بگیرند. چین مخالف مداخله نیروهای خارجی در امور داخلی ونزوئلا و مخالف مداخله نظامی در امور این کشور است.

پیش نویس آمریکا تنها ۹ رأی به دست آورد در حالیکه چین، روسیه و آفریقای جنوبی علیه آن رأی دادند. اندونزی، گینه استوایی و ساحل عاج رأی ممتنع دادند.

این شورا سپس به پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی روسیه نیز که از راه حلی سیاسی در ونزوئلا حمایت می‌کرد، رأی داد و این پیش نویس هم با هفت رأی علیه آن رد شد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها