رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 431017

چُرت بعد از ظهر جلوی سکته قلبی را میگیرد

ساعت24 - نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد یک چرت کوتاه عصرگاهی می تواند کارکردی مفید به اندازه مصرف یک قرص فشار خون داشته و باعث کاهش احتمال سکته قلبی گردد.

سکته قلبی
style="text-align:right">نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد یک چرت کوتاه عصرگاهی می تواند کارکردی مفید به اندازه مصرف یک قرص فشار خون داشته و باعث کاهش احتمال سکته قلبی شود.

در واقع خواب بعداز ظهر برای افرادی که فشارخون بالایی دارند، بسیار مفید است و می تواند این مشکل را تا حدی کاهش دهد.

پژوهشگران یونانی در بررسی های خود به این نتیجه رسیده اند که افرادی که بعد ازظهرها می خوابند به احتمال زیادتری در مقایسه با دیگر افراد، شاهد کاهش فشار خون خود خواهند بود.

چُرت بعد از ظهر جلوی سکته قلبی را می‌گیرد

فشار خون بالا یکی از مشکلات جدی در جهان است که به عنوان مثال نیمی از افراد بزرگسال در جهان با آن دست به گریبان هستند. این امر می تواند موجب وقوع سکته قلبی و مرگ شود. فشار خون بالا به قاتل خاموش مشهور است و اغلب مردم از وجود چنین مشکلی در بدن خود اطلاع ندارند.

تحلیل شرایط بدنی 212 نفر توسط پزشکان یونانی و مقایسه این افراد در قالب دو گروه که خواب عصرگاهی داشته و نداشته اند ثابت کرده که این کار به اندازه مصرف قرص های ضدفشار خون مفید است. حتی اگر خواب عصر گاهی از 50 دقیقه فراتر نرود، باز هم می تواند شرایط مطلوبی را برای افراد فراهم کند. پزشکان می گویند این مدت خواب خطر ابتدا به بیماری های قلبی و عروقی و حملات قلبی را تا 10 درصد کاهش می دهد.

منبع:فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها