رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 431282

مدفون شدن ۶ روزه خودروی معلمان زیر برف

ساعت 24- معلمان فریدون‌شهری که برای تدریس در منطقه پشت‌کوه فریدون‌شهر در برف گیر افتاده بودند، به صورت معجزه آسا نجات یافتند.

style="text-align:justify">صبح چهارشنبه هفته گذشته تعدادی از معلمان به وسیله یک دستگاه خودروی لندکروز اتاق‌دار مجهز به زنجیرچرخ و سایر تجهیزات زمستانی، از روستای کلوسه به قصد شهر فریدون شهر خارج شدند، ولی خبر نداشتند کمتر از یک ساعت دیگر با شرایط آب و هوایی کاملاً متفاوت روبرو خواهند شد.

خودروی معلمان وقتی به قله گردنه کلوسه رسید، گرفتار کولاک و برف شدید شد؛ به طوری که با وجود کمک‌دار بودن و داشتن زنجیر چرخ، از حرکت بازمانده و متوقف شد.

در ادامه تعدادی از معلمان راه را در پیش گرفته و با طی مسیر چند کیلومتری با پای پیاده خود را به روستای بعدی می‌رسانند، اما یکی از معلمان تصمیم می‌گیرد در خودرو مانده و به راننده کمک کنند تا خودروی خود را از برف برهاند؛ چرا که اگر خودرو در آن منطقه بهمن‌گیر می‌ماند احتمال سقوط بهمن روی آن و وارد آمدن خسارت به آن می‌رفت.

معلمان رسیده به روستای بعدی با تماس با اداره آموزش و پرورش و راهداری شهرستان فریدون‌شهر آن‌ها را در جریان گرفتار شدن خودرویشان قرار می‌دهند؛ برای همین منظور لودر راهداری راهی محل می‌شود ولی شدت کولاک بر فرسوده بودن لودر غلبه کرده و اجازه پیشروی به آن را نمی‌دهد، این بار بولدوزر راهداری تصمیم می‌گیرد به محل رفته و سرنشینان خودروی گرفتار در برف را نجات دهد، اما باز هم فرسوده بودن بولدوزر و شدت باد و کولاک اجازه پیشروی به آن را نمی‌دهد.

مسؤولان در فریدون‌شهر از طریق سازمان مدیریت بحران استان اصفهان پیگیر راهی برای نجات افراد گرفتارشده در برف می‌شوند، اما ناتوانی هر دو ماشین برف‌روب راهداری مستقر در منطقه راه دیگری که بتوان در اسرع وقت آن‌ها را نجات داد باقی نگذاشته بود.

در حالی که چند ساعتی از تاریک شدن هوا گذشته بود و سرنشینان خودرو حدود 10 ساعت در شرایط سرما و کولاک گرفتار شده بودند، حدود ۳۰ نفر از اهالی روستای کلوسه با خودروهای کمک‌دار خود را به نزدیکی‌های گردنه رسانده و از آنجا با پای پیاده به سمت خودروی گرفتار شده در برف حرکت می‌کنند و سرانجام خود را به خودرو می‌رسانند و سرنشینان گرفتار در خودرو را که مغلوب سرما شده بودند، با خود تا خودروها و از آن‌جا به روستا حمل می‌کنند.

این خودرو بعد از شش روز از زیر برف خارج شد و راهداران بالاخره امروز موفق شدند این جاده را برفروبی و راه ارتباطی روستاهای منطقه پشتکوه دوم را باز کنند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها