رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 431424

طرز تهیه مارمالاد سیب | نحوه تهیه پنکیک سیب

مارمالاد سیب یک مارمالاد خوش طعم و عالی است که با توجه به اینکه دستور پخت ساده ای دارد می تواند تهیه آن برای شما آسان باشد در ادامه با این مارمالاد لذیذ ما را همراهی کنید.

مارمالاد و شربت سیب
html>

مارمالاد سیب یکی از پر مصرف ترین مارمالاد هاست.این مارمالاد استفاده های زیادی دارد از سرو برای عصرانه با نان تازه خانگی و کره بگیرید تا برای انواع کیک و رولت و شیرینی مورد استفاده قرار میگیرد .

مواد لازم:

سیب تازه : یک کیلو گلاب
شکر : هم وزن میوه چوب دارچین
ژلاتین : یک ورق وانیل : یک چهارم قاشق چایخوری
آب لیمو ترش تازه

طرزتهیه:

مرحله اول:

در ابتدا شکر را با مقداری آب و چند تکه چوب دارچین روی گاز می گذاریم . برای یک کیلو سیب شش تا هفت لیوان آب کافی استتا حدی روی حرارت می ماند تا کمی جوش بزند و شکر حل شود . بعد سیب های پوست کنده و چهار تکه شده رو به شهد اضافه می کنیم .

مرحله دوم:

آخرای پخت سیب ها ، کمی زعفران حل شده و رنگ باز کرده ( برای باز کردن رنگ زعفرون از یخ استفاده کنید که بهتر و بیشتر رنگ میدهد . به این ترتیب که روی یه تیکه یخ ، زعفرون بپاشید و توی دمای محیط بمونه تا یخ کاملا آب شود و زعفران رنگ باز کند ) ، اضافه کردم .

مرحله سوم:

سیب های پخته شده رو از شهد جدا کرده ( شهد همچنان روی حرارت ملایم بمونه ) و بعد از پوره کردن ( دستی یا با دستگاه ) با اضافه کردن کمی گلاب ( یه قاشق غذاخوری کفایت می کند ) و ژلاتین ، روی حرارت گذاشته و مرتب هم می زنیم تا به غلظت دلخواه برسد . نهایتا یه قاشق چایخوری آب لیموی تازه اضافه کرده و پنج دقیقه بعد از روی حرارت برمی داریم .

طرز تهیه شربت سیب

طرز تهیه شربت سیب :
به شهدی که روی حرارت ملایم به غلظت رسیده ، یه قاشق چایخوری آب لیموی تازه اضافه کرده و پنج دقیقه بعد از روی حرارت برمی داریم . بعد از صاف کردن ، توی شیشه ریخته و داخل یخچال می گذاریم. علاوه بر شربت خانگی برای مرطوب کردن لایه های کیک ( فیلینگ کیک ) و پخت کیک هم میتوانید استفاده کنید .


نکات لازم برای تهیه مارمالاد:
1-برای نگهداری بلند مدت مارمالاد ها باید اونها رو توی ظرف در بسته که بوی فریزر نگیرد ، فریز کنید.
2-می توانید جای ورق ژلاتین از پودر هم استفاده کنید . اما ورق ژلاتین ، مارمالاد را شفاف تر و براق تر می کند و پودر ژلاتین مارمالاد را کمی مات و کدر می کند.
3-میوه هایی که می توان با آنها مارمالاد تهیه کرد ، عبارتند از : از زرد آلو ، توت فرنگی ، به ، سیب ، هلو ، آلبالو ، کیوی ...

خواص سیب

خواص سیب


سیب متوسط - با قطر حدود 3 اینچ (7.6 سانتی متر) - برابر با 1.5 فنجان میوه است. دو فنجان میوه در روز در رژیم 2000 کالری توصیه می شود.

یک سیب متوسط - 6.4 اونس یا 182 گرم - مواد مغذی زیر را ارائه می دهد:

کالری: 95 ویتامین C: 14٪ از مصرف روزانه مرجع (RDI)
کربوهیدرات: 25 گرم پتاسیم: 6٪ از RDI
فیبر: 4 گرم ویتامین K: 5٪ RDI


علاوه بر این، همان اندازه سیب 2-4٪ RDI را برای منگنز، مس و ویتامین A، E، B1، B2 و B6 فراهم می کند.

سیب همچنین منبع غنی از پلی فنل ها است.

سیب به کاهش وزن کمک کند. آنها به دلیل محتوای بالای فیبرموجب پر شدن معده می شوند.

ترکیبات آنتی اکسیدان و ضد التهاب در سیب سلامت استخوان را افزایش دهد. علاوه بر این، خوردن میوه برای حفظ توده استخوانی کمک می کند.

طرز تهیه پنکیک سیب

طرز تهیه پنکیک سیب

مواد لازم :

سیب متوسط یک عدد تخم مرغ یک عدد
آرد دو قاشق غذاخوری دارچین یک چهارم قاشق چایخوری
شکر یک قاشق غذاخوری


طرز تهیه :

مرحله اول:

در ابتدا تخم مرغ ها هم بزنید و سپس سیب ها را خرد کنید سپس تخم مرغ و آرد و شکر دارچین را به آن اضافه کنید و مجددا هم بزنید.

مرحله دوم:

در این مرحله کف تابه را چرب کنید و با قاشق از مواد توی تابه بریزید و اجازه بدین مثل کوکو ، یک طرف اون طلایی شده و سپس پنکیک ها رو برگردونیند تا طرف دیگه طلایی گردد . با عسل یا سس دلخواه سرو کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها