رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 431969

وزیر خزانه‌داری آمریکا خواستار توقف خرید نفت از ایران شد

ساعت 24- وزیر خزانه‌داری آمریکا با تاکید بر اینکه معافیت از تحریم‌های نفتی ایران موقتی است، از کشورهای برخوردار از معافیت خواست تا به خرید نفت از ایران پایان دهند.

style="text-align:justify"> به گزارش خبرگزاری رویترز، استفان منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه (امروز) در کنفرانس انرژی سراویک در ایالت تگزاس گفت: کشورهایی که به‌طور موقت از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران مستثنی شده‌اند باید به‌طور کامل به واردات نفت از ایران پایان دهند.

وی در ادامه اظهارات خود از تمام کشورهای جهان خواست تا در راستای همکاری با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، خرید نفت خام از تهران را متوقف کنند.

آمریکا پس از خروج از توافق هسته‌ای با ایران تحریم‌ها علیه کشورمان ازجمله در حوزه فروش نفت را در ماه اوت بازگرداند اما بعد هشت کشور را از تحریم‌های نفتی مستثنی کرد و یک معافیت شش ماهه برای ترکیه، هند، چین، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، ایتالیا و یونان در نظر گرفت.

گفته می‌شود هند از آمریکا خواسته است که این معافیت را که در ماه مه پایان می‌یابد، برای دهلی تمدید کند تا این کشور همچنان بتواند به واردات نفت خود از ایران ادامه دهد.

به گزارش ایسنا، یک سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در یک گفت‌وگوی ایمیلی با روزنامه هندو از احتمال ادامه معافیت دهلی از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران خبر داده است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها