رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 431979

واکنش مسکو به تهدیدهای پمپئو علیه شرکت نفت دولتی روسیه

ساعت 24- وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تهدیدهای وزیر خارجه آمریکا علیه شرکت «روس نفت» را به دلیل همکاری با ونزوئلا، بی‌معنا دانست.

div>

به گزارش خبرگزاری تاس، وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای تهدیدات مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا درباره همکاری میان شرکت «روس نفت» با ونزوئلا را بی معنا دانست، زیرا این شرکت روسی علیرغم تحریم‌ها با موفقیت به کار خود ادامه می‌دهد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: تهدیدات وزیر خارجه آمریکا علیه شرکت روس نفت به دلیل همکاری با ونزوئلا بی معنا است. این شرکت از سال ۲۰۱۴ با تحریم روبرو بوده، اما با موفقیت به کار خود ادامه می‌دهد. در عین حال شرکای آمریکایی سابق این شرکت که واشنگتن آن‌ها را مجبور به قطع همکاری کرد، متحمل آسیب‌های جدی شدند.

وزیر خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرد شرکت روس نفت با ادامه خرید از شرکت نفت دولتی «پی‌دی‌وی‌اس‌ای» ونزوئلا تحریم‌های آمریکا را به چالش کشیده است. شرکت روس نفت در واکنش اعلام کرد این شرکت درگیر مسائل سیاسی نیست و فعالیت‌های آن صرفا تجاری بوده و در جهت منافع سهامداران آن اجرا می‌شود.

پمپئو روز گذشته در نشست خبری در واشنگتن در انتقاد از روسیه و شرکت نفت و گاز این کشور گفت: روس نفت، شرکت دولتی نفت روسیه همچنان با سرپیچی از تحریم‌های آمریکا، از «پی‌دی‌وی‌اس‌ای» شرکت دولتی نفت ونزوئلا محموله‌های نفتی می‌خرد و ایگو سچین، مدیر این شرکت همچنان رگ حیاتی برای کاراکاس فراهم می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها