رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 431993

کشف بزرگ‌ترین محموله شیشه در خراسان جنوبی

ساعت 24- رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی از کشف ۱۶۷ کیلو مواد مخدر صنعتی شیشه در بازرسی از یک دستگاه بونکر گاز در خراسان‌جنوبی خبر داد.

style="text-align:justify">سردار محمدمسعود زاهدیان در حاشیه سفر به استان خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان‌جنوبی از انتقال محموله مواد مخدر از سیستان و بلوچستان به شهرهای مرکزی کشور مطلع شدند.

وی افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با انجام اقدامات اطلاعاتی دریافتند، قرار است انتقال این محموله توسط یک دستگاه بونکر گاز انجام شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به اجرای طرح ایست و بازرسی در کلیه محورهای مواصلاتی خراسان‌جنوبی گفت: پلیس با مشاهده یک دستگاه بونکر گاز، بلافاصله آن را متوقف کردند.

زاهدیان ادامه داد: با توجه به اینکه خودرو حامل گاز بود و عملیات بازرسی خودرو به سختی انجام می‌شد اما با تلاش فراوان مأموران پلیس، 167 کیلو مواد مخدر صنعتی «شیشه» کشف شد.

وی با اعلام اینکه محموله مکشوفه بزرگ‌ترین محموله شیشه است که در افغانستان تولید و در خراسان‌جنوبی به‌صورت یکجا کشف شده، تصریح کرد: طی سال جاری، بیش از 445 کیلو شیشه در استان خراسان‌جنوبی کشف شده که زنگ خطری برای ایران و جامعه جهانی است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بر همراهی همه سازمان‌های مقابله‌ای در بحث مبارزه با مواد مخدر تأکید و تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون، 670 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده که این نشانگر آن است که پلیس در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد.

زاهدیان با بیان اینکه زنگ خطر مواد مخدر صنعتی در دنیا به صدا درآمده است، گفت: در صورت عدم اقدام قاطع جهانی در برخورد با سرشاخه‌های مواد مخدر، طی چند سال آینده کشور افغانستان به تولیدکننده عمده شیشه در جهان تبدیل خواهد شد.

وی بر اثرات مخرب و خانمان‌سوز مواد مخدر صنعتی تأکید و تصریح کرد: در بسیاری از جرائم خشن رخ‌داده در سطح کشور و دنیا، نقش مصرف مواد مخدر صنعتی توسط عامل جنایت مشخص شده که بایستی اقدامات مقابله‌ای جدی‌تری در این زمینه صورت پذیرد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها