رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 432023

خلا و کاستیها در زمینه توزیع کالا در بازار حل شود

ساعت 24- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور تاکید کرد: برنامه‌ریزی و تلاش‌های زیادی برای تامین کالاها انجام شده است و کالای اساسی به اندازه کافی در بازار وجود دارد اما باید خلا و کاستی‌ها در زمینه توزیع کالا در بازار حل شود و این اطلاع‌رسانی به مردم به خوبی در خصوص تامین کالا انجام شود که مردم در این رابطه هیچ نگرانی نداشته باشند.

style="text-align:justify"> بابک دین‌پرست، در جلسه ستاد اقتصادی مقاومتی خراسان شمالی در بجنورد گفت: مدیران و مسئولان پشت قوانینی بایستند که موجب استمرار تولید و اشغال می‌شود باید با متخلفان، رانت‌خواران و … به شدت برخورد کرد اما به هیچ عنوان اجازه ندهند که یک واحد تولیدی تعطیل شود.

وی در ادامه با اشاره به این که ۹۳ طرح بزرگ در کشور بررسی و مورد استعلام قرار گرفته است، ادامه داد: این طرح‌ها از پنج تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما به علت وجود برخی از مشکلات هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند. از این نوع طرح‌ها، سه طرح در خراسان شمالی است که فولاد کیمیای صبا، نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان و شمش آلومینیوم هستند.

وی همچنین با اشاره به این که یکی از شاخصه‌های مهم اقتصادی نرخ بیکاری است، بیان کرد: نرخ بیکاری در پاییز امسال در خراسان شمالی ۱۰.۷ درصد بوده این در حالی است که میانگین کشوری ۱۱.۷ درصد بوده است. نرخ بیکاری در خراسان شمالی پایین‌تر از میانگین کشوری بوده اما آن نمی‌تواند ضمانت اجرایی باشد که به پیشرفت و توسعه فکر نکرد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور درباره تنظیم بازار گفت: برنامه‌ریزی و تلاش‌های زیادی برای تأمین کالاها انجام شده است و کالای اساسی به اندازه کافی در بازار وجود دارد اما باید خلأ و کاستی‌ها در زمینه توزیع کالا در بازار حل شود و این اطلاع‌رسانی به مردم به خوبی در خصوص تأمین کالا انجام شود که مردم در این رابطه هیچ نگرانی نداشته باشند.

وی در رابطه با تفویض اختیارات به استانداران توضیح داد: ۱۷۳ اختیار به استانداران و استان‌ها تفویض شده است و این امر برای تسهیل کردن کارها و امور صورت گرفته است.

وی در ادامه با تاکید بر این که تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام که در سفر مقام معظم رهبری و همچنین رئیس‌جمهور در استان کلنگ‌زنی شده است، باید تکمیل شود، افزود: همه مدیران استانی موظفند تا پروژه‌های مربوط به سفر مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور را احصاء کرده و با اعتبارات ویژه و عزم راسخ در پی تکمیل آن گام بردارند.

دین‌پرست در رابطه با استان مرزی خراسان شمالی نیز اظهار کرد: خراسان شمالی استانی مرزی است اما ماهیت مرزی آن چیست؟ و آیا این استان با استان‌هایی همچون مرکزی و همدان که در مرکز کشور قرار دارند، تفاوتی دارد. کشوری (ترکمنستان) که این استان با آن همسایه است، کشور بسیار سختگیری در مبادلات مرزی است اما نباید کوتاه آمد و باید یک دهلیز به آن سمت باز کنیم.

وی تصریح کرد: به طور خلاصه باید این استان تبدیل به یک استان مرزی در کشور شود.

دین‌پرست در خصوص حضور شهرستان راز و جرگلان در بین ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌یافته کشور خاطرنشان کرد: مقرر شده است تا ساز و کار دقیقی برای برون‌رفت این شهرها از شرایط بد توسعه‌ای به کار گرفته شود.

واحدهای تولیدی در تملک بانک‌ها تعیین تکلیف می‌شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه وزیر کشور گفت: حدود ۲۰۰۰ واحد تولیدی در سطح کشور وجود دارد که در تملک بانک‌ها قرار گرفته اند.

بابک دین‌پرست در حاشیه بازدید از مزیت‌های شهرستان راز و جرگلان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای حل مشکل این واحدهای تولیدی و خروج آنها از تملک بانک‌ها وجود دارد، اظهار کرد: در هفت تا هشت ماه گذشته چهار دستور از رئیس‌جمهور در این خصوص گرفته شده و این موضوع هم اکنون در دستور کار قرار دارد. هم اکنون این موضوع در دستور کار دولت و شورای عالی اقتصادی سران قرار دارد.

دین‌پرست ادامه داد: برای این که این موانع و مشکلات مرتفع شود، آئین نامه مربوط به اماکن مازاد بانک‌ها در هیأت وزیران در حال مطرح شدن است تا اصلاح شود. علاوه بر آن این موضوع در شورای عالی اقتصادی نیز مطرح می‌شود تا موضوع تعیین تکلیف شود.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها