رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 432071

اتهام‌پراکنی پامپئو علیه ایران در دیدار با گوترش

ساعت24 -وزیر خارجه آمریکا در دیداری با دبیر کل سازمان ملل متحد در واشنگتن به تکرار اتهامات علیه ایران پرداخت.

پامپئو
laquo;مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه در واشنگتن با «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گزارش داده پامپئو با گوترش درباره مسائل مختلف، از جمله ایران بحث و تبادل نظر کرده است.

وزیر خارجه آمریکا در این دیدار اتهامات تکراری علیه ایران را تکرار کرده است. در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «وزیر خارجه ابراز نگرانی کرد که فعالیت‌های مخرب و تنش‌زای ایران در سراسر خاورمیانه به تلاش‌های سازمان ملل برای حل و فصل درگیری‌ها لطمه می‌زند.»

ادعای پامپئو در حالی صورت گرفته که سیاست‌های دولت آمریکا مانند حمایت‌های بی‌قید و شرط از رژیم صهیونیستی، پشتیبانی نظامی از ائتلاف سعودی در جنگ یمن، تلاش برای راه‌اندازی آشوب در ایران، حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه و ... عامل شکل‌گیری تنش در منطقه بوده‌اند.

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته و در تلاش است کشورهای دیگر را به حمایت از تحریم‌های یکجانبه علیه ملت ایران فرا بخواند.

دولت آمریکا به عنوان بخشی از این کارزار، کارگروهی مشترک همراه با رژیم صهیونیستی تشکیل داده که هدف آن تحریک به اغتشاش و ناآرام کردن ایران است. شواهد متعدد همچنین حاکی است حمایت از تجزیه‌طلبی و ناآرام کردن مرزهای ایران در رأس برنامه‌های ضدایرانی کاخ سفید قرار دارد.

این اقدامات ترامپ در راستای سیاست‌های ضدایرانی‌ای است که او تحت تأثیر لابی‌های صهیونیستی-سعودی-اماراتی از نخستین روزهای کاخ سفید علیه ایران آغاز کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها