رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 432120

طرز تهیه خورش قارچ | با طرز تهیه خورش قیمه با قارچ آشنا شوید

خورش قارچ یکی از غذاهای محبوب و لذیذ است و با ذائقه بسیاری از ما همخوانی دارد در این مطلب نکات مهمی از نحوه تهیه خورش قارچ برای شما آماده کردیم.

خورش قارچ
html>

مواد لازم:

گوشت : 450 گرم رب انار ملس : حدودا 2 قاشق غذاخوری
پیاز : یک عدد رب گوجه : یک قاشق غذاخوری
قارچ : 300 گرم زعفران دم کرده : یک قاشق غذاخوری
آلو بخارا : حدودا 15 عدد نمک ، فلفل ، زردچوبه : به میزان لازم



طرز تهیه :

مرحله اول:

پیاز رو خرد میکنیم و با کمی روغن تفت میدیم ، سبک که شد گوشت رو به آن اضافه میکنیم و یه کمی تفت میدیم . نمک ، فلفل و زردچوبه را اضافه می کنیم و باز تفت میدیم .

مرحله دوم:

رب گوجه رو با رب انار ( نسبت رب انار بستگی به ذائقتون داره ) و زعفران تفت میدیم تا رنگش باز گردد ، بعد با کمی آب به گوشت ، اضافه میکنیم . روی حرارت متوسط میذاریم تا گوشتها بپزد .

مرحله سوم:

میزان آب هم بستگی داره توی زودپز پخته می شود یا قابلمه که فرق میکند ، ولی زیاد نباشد . حین پخت اگه آب خورشت کم شد ، کمی آب جوش اضافه کنید ( آب سرد رنگ خورشت رو خراب و کدر میکند ) .تو این فاصله آلوها رو خیس می کنیم که من اواسط پخت و نیم پز شدن گوشت ، به خورشت اضافه میکنم . البته بستگی به نوع آلو هم داره .

مرحله چهارم:

قارچ های شسته و خشک شده رو اسلایس میکنیم و توی یه ماهیتابه بزرگ با کمی زعفران ، کره یا روغن و آبلیمو ، خیلی سریع روی حرارت بالا تفت میدیم و خاموش میکنیم که اینطوری دیگه قارچ ها آب پس نمیده و کوچک نمیشوند . آبلیمو هم مانع سیاه شدن قارچها حین تفت دادن میشود . وقتی گوشت تقریبا پخته شد ، قارچ و آلو رو اضافه میکنیم ، نهایتا میذاریم روی حرارت ملایم حدود نیم ساعت دیگه بپزه و خورشت جا بیفتد .

طرز تهیه خورش قارچ

خواص قارچ


از قارچ ها انواع زیادی وجود دارد - حداقل 14،000 نوع موجود است - اگر چه فقط حدود نیمی از آنها برای خوردن مناسب است. سایر انواع رایج عبارتند از Cremini، Portabella، Patchouli (همچنین مرغ مگس)، Shiitake، Enoki و صدف. هر کدام دارای شکل منحصر به فرد، عطر و طعم و بافت خود است.
اگر شما به دنبال مولتی ویتامین های طبیعی هستید، می توانید از مکمل ها استفاده کنید و برخی از قارچ ها را انتخاب کنید.

مواد مغذی موجود در قارچ:

اسید پانتوتنیک (B5) پروتئین
نیاسین (B3) فیبر
ریبوفلاوین (B2) پتاسیم
مس ویتامین D
سلنیوم کلسیم

قارچها ممکن است برای سلامتی شما خیلی بیشتر از سوخت بدن شما باشد. آنها خواص ضد باکتری دارند. آنها می توانند کلسترول را کاهش دهند. آنها برای سیستم ایمنی بدن شما مناسب هستند. آنها حتی ممکن است به جلوگیری یا درمان بیماری پارکینسون، بیماری آلزایمر، فشار خون بالا و سرطان کمک کنند.

قارچ ها برای قلب، عضلات و اعصاب مهم است. هنگامی که شما در مورد در محتوای پتاسیم غذاهای زیادی فکر می کنید، موز یا سیب زمینی ممکن است به ذهن برسد. اما در قارچ ها بیشتر پتاسیم وجود دارند. به عنوان مثال: دو سوم از یک فنجان از portabellas grilled grilled - قارچ های بزرگ با کلاه های قهوه ای - دارای پتاسیم به اندازه موز متوسط است.

سالهاست که می شنوید که میوه ها و سبزیجات دارای آنتی اکسیدان ها زیادی است. قارچ ها بالاترین منبع غذایی دو: ergothioneone و گلوتاتیون هستند. قارچ های پورنیکی با این آنتی اکسیدان ها بسته بندی می شوند که ممکن است دارای قدرت ضد پیری باشد. محققان بر این باورند که در آینده، ergothioneone و گلوتاتیون ممکن است در بیماری های پارکینسون و آلزایمر مورد مطالعه قرار گیرد.

طرز تهیه خورش قیمه با قارچ

طرز تهیه خورش قیمه با قارچ

مواد لازم:

لپه یک پیمانه نمک به مقدار لازم
پیاز 1 عدد قارچ یک پیمانه
فلفل و زردچوبه به مقدار لازم کمی پودر هل ، گلاب
رب گوجه یا رب الو یک قاشق پر زعفران دم کشیده سه قاشق
لیمو عمانی 2 عدد

طرز تهیه:

مرحله اول:

پیاز را سرخ کرده در حدی که طلایی شود سپس فلفل و زردچوبه ، رب ( ترکیب رب گوجه و رب آلو ) رو اضافه کنید.

مرحله دوم:

بعد لیمو عمانی خیس شده و نمک رو اضافه نمایید . یه ربع بیست دقیقه آخر هم ، قارچ رو جدا با کمی روغن ، آبلیمو تفت داده و به غذا اضافه کنید . در اخر به کمی پودر هل ، گلاب و زعفرون بیافزایید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها