رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 432168

نامه "بطحایی" به سازمان استخدامی برای جدایی مرکز مطالعات آموزش از سازمان پژوهش

ساعت24 -رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره تعیین تکلیف پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش بر اساس ادله‌ای، نامه‌ای به سازمان امور اداری استخدامی کشور نوشته و خواستار اصلاح مصوبه مربوط شده تا پژوهشگاه از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی جدا شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم در حاشیه گردهمایی مشترک معاونان و مشاوران و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد درباره برنامه این سازمان در سال ۹۸ گفت: سازمان پژوهش موظف است در راستای انجام وظیفه خویش، اسناد تحولی را محقق کند.

وی افزود:طی هفت، هشت سال اخیر که اسناد تحولی تصویب شده است، سازمان پژوهش تلاش کرده خود را با این اسناد همسو کند. برنامه ما این است که از مرحله همسوسازی به سمت اجرای کامل برویم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه سرفصل‌های اصلی برنامه ما، اجرای کامل برنامه درسی ملی و توجه به برنامه‌ریزی آموزشی در کنار برنامه‌ریزی درسی است اظهار کرد: برنامه‌ریزی آموزشی کار مهمی است و در همین راستا، ارتقای توانمندی و مهارت مدرسه به عنوان بستر تربیت نیز مورد توجه است.

ذوعلم افزود: مدرسه محوری و اجرای کامل برنامه درسی ملی، دو گام مهم است که ممکن است برداشتن آن ۱۰ تا۱۵ سال طول بکشد. این کار بسیار پیچیده است و باید با احتیاط و پختگی پیش برویم.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به این اهداف باید اقداماتی را انجام بدهیم که دو مورد فوریت دارد گفت: بازآرایی تشکیلات سازمان پژوهش و ارتقای توانمندی مهارت مجموعه کارشناسان ما از این جمله است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره تعیین تکلیف پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نیز گفت: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش طبق مصوبه‌ای که هشت سال گذشته ابلاغ شده، در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادغام شده است ولی این ادغام هنوز به طور کامل انجام نشده است.

وی افزود: اخیراً وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد داد که این مصوبه تغییر کند. سازمان امور اداری و استخدامی کشور باید درباره این نامه اعلام نظر کند. اگر اعلام کرد که همان مصوبه به قوت خود باقی بماند که ما باید به حکم قانون کار خود را انجام دهیم، اما اگر اعلام کرد که پژوهشگاه از سازمان جدا شود که انجام می‌شود.

ذوعلم درباره محتوای این نامه توضیح بیشتری داد و گفت: وزیر آموزش و پرورش بر اساس ادله‌ای، خواستار اصلاح مصوبه شده تا پژوهشگاه از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی جدا شود. ما هیچ نظر خاصی نداریم و هرچه قانون ابلاغ کرد باید همان را اجرایی کنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها