رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 432242

شمار متقاضیان پناهندگی در اروپا به شدت کم شده است

مهاجران خسته شده اند یا مهاجرپذیران؟

درحالی که با تشدید جنگ درسوریه و افزایش نبرد با داعش در عراق وادامه شرایط جنگی در افغانستان سه محل اصلی بریا رشد مهاجرت از خاورمیانه و جهان بود و به دردسرهای پرشماری رسید حالا جریان مهاجرت آرام شده است.

مهاجران در آب
کشورهای شرق اروپا با سخت گیری سرسختانه راه ورود مهاجر را به عنوان محل نخست مهاجرت بستند . اقتصاد ضعیف کشورهای اروپایی مثل ایتالیا و یونان نیز راه را برای عبور و اقامت دراین دوکشور تنگ کردند .پس از این رویدادها بود که حالاخبر می رسد شمار متقاضیان پناهندگی و مهاجرت به اروپا درسرازیری افتاده است.آمارهای ارایه شده نشان می دهد در سال ۲۰۱۸ شمار مهاجرانی که از اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی کرده‌اند، بسیار کاهش یافت و به سطح پنج سال پیش، یعنی قبل از موج پناهندگی سال ۲۰۱۵ رسید.اداره آمار اتحادیه اروپا (Eurostat) روز پنج‌شنبه ۱۴ مارس در لوکزامبورگ اعلام کرد در سال گذشته میلادی ۵۸۰ هزار و ۸۰۰ نفر برای نخستین بار درخواست پناهندگی کرده‌اند. این رقم ۱۱ درصد کمتر از سال ۲۰۱۷ است و تقریبا به سطح پنج سال پیش رسیده است.یک چهارم تمامی تقاضاهای پناهندگی در سطح اتحادیه اروپا به دست مقامات آلمانی رسیده است که رقمی معادل ۱۶۱ هزار و ۹۰۰ تقاضا را شامل می‌شود. بدین ترتیب آلمان بیشترین تعداد درخواست‌های پناهندگی در اتحادیه اروپا را دریافت کرده است. اما اگر شمار متقاضیان پناهندگی در آلمان را با جمعیت این کشور مقایسه کنیم، می‌بینیم آلمان در راس کشورهایی نیست که پناهجویان برای پناهندگی از آن درخواست کرده‌اند.برای نمونه قبرس به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت این کشور، ۸۸۰۵ متقاضی پناهندگی و یونان به ازای هر یک میلیون نفر جمعیتش ۶۰۵۱ نفر متقاضی پناهندگی داشته است.

در آلمان به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت کشور ۱۹۵۴ نفر تقاضای پناهندگی داده‌اند.این نسبت در در اسلواکی ۲۸ متقاضی پناهندگی در برابر هر یک میلیون نفر از جمعیت این کشور در سال گذشته بوده است. لهستان با ۶۳ و مجارستان با ۶۵ متقاضی پناهندگی در برابر هر یک میلیون نفر از جمعیت‌شان از کشورهایی هستند که متقاضی پناهندگی زیادی نداشته‌اند.در سال ۲۰۱۸، در مقایسه با سال ۲۰۱۷، شمار کسانی که در داخل آلمان درخواست پناهندگی کردند ۱۸ درصد کاهش یافت. در مجموع ۳۶ هزار نفر برای نخستین بار در آلمان درخواست پناهندگی کردند. این در حالی است که در قبرس این آمار ۷۰ درصد و در اسپانیا ۶۰ درصد افزایش داشته است.سوری‌ها از سال ۲۰۱۳ به این سو بیشترین تعداد متقاضیان پناهندگی در آلمان را داشته‌اند. در سال گذشته ۸۰ هزار و ۹۰۰ سوری متقاضی پناهندگی در اتحادیه اروپا بوده‌اند که نام نیمی از آنان در آلمان ثبت شده است. گروه بزرگ بعدی متقاضیان پناهندگی افغان‌ها با ۴۱ هزار و سپس عراقی‌ها با ۳۹ هزار و ۶۰۰ نفر بوده‌اند. مهاجران از بی حاصلی تقاضا خسته شده اند یا کشورهای مهاجر پذیر از بیم شورش ساکنان اصلی سرزمینها راهها را مسدود کردند؟ نتیجه هرکدام از این دوراه یکی بوده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها