رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 432269

الجزایریها خطاب به ماکرون: دخالت نکن!

ساعت 24- به دنبال استقبال فرانسه از تصمیم رئیس‌جمهوری الجزایر برای انصراف از شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، مردم این کشور از رئیس جمهور فرانسه خواستند، به جای توجه به امور الجزایر، مشکلاتش را با جلیقه زردها حل کند.

style="text-align: justify;">به دنبال استقبال فرانسه از تصمیم رئیس‌جمهوری الجزایر برای انصراف از شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، مردم این کشور از رئیس جمهور فرانسه خواستند، به جای توجه به امور الجزایر، مشکلاتش را با جلیقه زردها حل کند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اخیراً در نشست خبری گفته بود، از تصمیم عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور الجزایر برای انصراف از کاندیداتوری برای پنجمین دور ریاست‌جمهوری استقبال می‌کند. وی طی سفرش به جیبوتی با بیان اینکه این تصمیم فصل جدیدی را در تاریخ الجزایر رقم می‌زند، خواستار "دوره انتقالی معقول" شده بود.

به نقل از رأی الیوم، بوتفلیقه روز دوشنبه کناره‌گیری خود از انتخابات ریاست جمهوری و تأخیر در برگزاری آن را اعلام کرد؛ اقدامی که مخالفان وی آن را به منزله تمدید حکومت خود و دور زدن جنبش مردمی دانستند که خواستار برکناری او هستند.

نمایندگان فرانسه با تابعیت الجزایر در شهرداری‌ها و شوراهای منطقه‌ای فرانسه این استقبال ماکرون را محکوم کردند. آنها اعلام کردند، اکثر مردم الجزایر این اقدام فرانسه را بدون مراعات فضای قانونی الجزایر، حمایت از قدرت در برابر قانون و مردم این کشور می‌دانند.

همچنین فعالان الجزایری در شبکه‌های مجازی با درج شماره تلفن کاخ الیزه خواستار تماس با این کاخ و اعلام مخالفت با دخالت پاریس در امور الجزایر شدند. فعالان طی اظهاراتی از رئیس جمهور فرانسه خواسته‌اند به جای توجه به امور الجزایر، مشکلاتش را با جلیقه زردها حل کند.

همچنین حسین خلدون، از رهبران حزب جبهه آزادی‌بخش ملی حاکم در الجزایر گفت، بوتفلیقه که به دنبال اعتراضات مردمی از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داده،‌ به تاریخ پیوسته است و حزب باید به آینده بنگرد و در صف معترضان قرار بگیرد.

پیشتر جبهه آزادیبخش ملی، حزب حاکم در الجزایر، اعلام کرد، از دیگر احزاب ائتلاف ریاست جمهوری جدا خواهد شد تا به تنهایی هزینه اشتباه‌های سیاسی اخیر را نپردازد و درب‌های حزب بر روی تمامی کسانی که بخواهند به جنبش مردمی ملحق شوند باز خواهد بود.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها