رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 432863

کاخ سفید ارتباط ترامپ با عامل حملات تروریستی نیوزیلند را رد کرد

ساعت 24- کاخ سفید هر گونه ارتباط بین عامل حملات تروریستی نیوزیلند با «دونالد ترامپ» را رد کرد و حمایت این فرد را از رئیس جمهوری آمریکا غیر منصفانه خواند.

style="text-align:justify">به گزارش خبرگزاری های آسوشیتدپرس و رویترز از واشنگتن، «میک مولوانی» رئیس موقت کارکنان کاخ سفید با اعلام اینکه مهاجم نیوزیلند، فردی پریشان احوال و شرور بود، گفت: تلاش برای مرتبط کردن این فرد با هر یک از سیاستمداران آمریکایی، دشواری های عمیقی را که این نوع تحرکات به وجود می آورد، مورد غفلت قرار می دهد.

مولوانی با اعلام اینکه ترامپ، یک سفید برتر پندار نیست، افزود: چند بار باید این مساله را گوشزد کنیم.
ترامپ روز جمعه حملات تروریستی به مساجد نیوزیلند را که 50 کشته برجا گذاشت، به عنوان قتل عامی هولناک، محکوم کرد و کاخ سفید نیز آن را اقدامی شرارت آمیز در جهت نفرت افکنی برشمرد.
براساس این گزارش، عامل حملات نیوزیلند در مانیفست (دیدگاه سیاسی) خود از ترامپ تقدیر و تمجید کرده است. این مانیفست، ترامپ را مورد انتقاد قرار داد مبنی بر اینکه به میزان کافی در محکوم کردن نفرت افکنی، قاطعانه عمل نکرده و به احساسات ضد اسلامی دامن زده است.
سخنان ترامپ در سال 2017 و پس از درگیری های خشونت بار شارلوتزویل ویرجینیا نیز موجی از انتقادات را متوجه وی کرد.
رئیس جمهوری آمریکا در آن سال، همه طرف ها را مقصر درگیری ها دانست، اقدامی که با استقبال نئونازی های سفیدپوست در ایالات متحده رو به رو شد.
در آن زمان، تظاهرات نژادپرستان راست افراطی در شهر شارلوتزویل ایالت ویرجینیا با درگیری هایی همراه بود، به طوری که فرماندار این ایالت ناگزیر به اعلام وضعیت فوق العاده شد.
درگیری های آن سال، زمانی آغاز شد که نژادپرستان برای تظاهرات در مخالفت با برچیدن یک مجسمه از پارکی در این شهر آماده می شدند. این مجسمه مربوط به «رابرت ای. لی» از فرماندهان ارتش ویرجینیا در جنگ داخلی آمریکا در قرن نوزدهم بود. وی، حامی برده داری بود و تندیسش در پارک موسوم به «رهایی» قرار داشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها