رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 432961

رئیس‌جمهور: اینگونه نیست که برخی میگویند دولت به مشکلات مردم توجهی نمیکند/هم دشمنان توان خود را علیه ملت ایران بکار گرفتند و هم شاهد نامهربانی طبیعت بودیم/ آمریکاییها فکر میکردند میتوانند به ایران بازگردند

ساعت24 - این اقدام آمریکا بر این مبناست که آنها فکر می‌کنند اگر تحریم را ادامه دهند و فشار را بیشتر کنند، می‌توانند به ایران برگردند، یعنی هدف آمریکا یک هدف بیشتر نیست و آن اینکه می‌خواهند به تهران برگردند و باردیگر بر مردم مسلط شوند که این هدف امکان ناپذیر است.

حسن روحانی
رییس جمهوری گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به اهداف خود نمی رسند.

حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» روز دوشنبه در پایان آخرین جلسه هیات دولت در سال 1397 در جمع خبرنگاران با تبریک میلاد با سعادت امیرالمومنین علی علیه السلام و همچنین نوروز باستانی به تشریح عملکرد دولت در یک سال گذشته پرداخت.

وی اظهارداشت: در سال 97 مردم بزرگ ایران هم سختی ها و مشکلاتی را داشتند و هم حماسه‌های بسیار بزرگی را آفریدند؛ در سختی و مشکلات هم دشمنان این ملت همه توان خودشان را علیه ملت ایران به کار بردند و هم نامهربانی طبیعت را داشتیم.

روحانی افزود: در تابستان سالی که رو به پایان هستیم، هم مردم از لحاظ آب و هم از لحاظ برق در ساعات و در هفته‌هایی در مضیقه بودند. وزارت نیرو در این زمینه تلاش های بسیار خوبی را انجام داد، خداوند هم رحمت خود را بر ما نازل کرد، امیدواریم سال آینده این مشکلات بسیار کم باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما در سال گذشته چهار هزار مگاوات برق آبی خود را از دست دادیم و در آن شرایط با توجه به کمبود آب و برق مردم در مضیقه قرار گرفتند.

رییس جمهوری تصریح کرد : در طول سالی که رو به پایان هستیم، هشت نیروگاه با ظرفیت بیش از یک هزار و 200 مگاوات وارد مدار شد واین قدم بسیار مهمی است و از طرف دیگر ما 1.1 دهم میلیارد متر مکعب آب را امسال مهار کردیم و به همین مقدار یا کمی بیشتر در سال آینده هم مهار می کنیم.

روحانی افزود: همچنین در سال 97، بیش از یک هزار و 500 روستا را آبرسانی کردیم و انشاءالله سال آینده این رقم بیشتر می شود. سه هزار روستا نیز امسال گازرسانی شد که سال آینده این روند ادامه می یابد.

وی در ادامه به عملکرد دولت در بخش برق پرداخت و گفت: همه روستاهای بالای 10 خانوار دارای برق شدند و این روند تکمیل شده است.

رییس جمهوری تاکید کرد: اگر مشکلی در سال جاری وجود داشت، دولت به فکر بود، این که برخی اتهام می‌زنند که مشکلاتی هست و دولت برنامه ریزی و توجه نمی کند، دولت می‌داند مردم در تابستان مشکل داشتند همین دلیل هشت نیروگاه اضافه شد و آب ها مهار شد.

روحانی به افزایش طرح های فاضلاب شهری در سال 97 و اقدامات انجام شده برای تامین نیازمندی های بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: بیش از 30 طرح فاضلاب و 9 بخش پالایش و تصفیه آب را امسال به ثمر رساندیم. دولت با همه تمام توان به دنبال این طرح است و سال آینده هم آن را ادامه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر نامهربانی طبیعت، دشمنان قسم خورده ما با تمام توان آمدند تا جلوی پیشرفت کشور و زندگی عادی مردم را بگیرند. آمریکایی ها بدون هیچ دلیلی همانطور که از بسیاری از تعهدات خود خارج شدند از تعهدشان در برجام هم خارج شدند و به قول خودشان شدیدترین تحریم را علیه ملت ایران اعمال کردند.

رییس جمهروی اضافه کرد: این اقدام آمریکا بر این مبناست که آنها فکر می‌کنند اگر تحریم را ادامه دهند و فشار را بیشتر کنند، می‌توانند به ایران برگردند، یعنی هدف آمریکا یک هدف بیشتر نیست و آن اینکه می‌خواهند به تهران برگردند و باردیگر بر مردم مسلط شوند که این هدف امکان ناپذیر است.

وی تصریح کرد: ملتی که در طول مبارزاتشان از سال 1341 تا پیروزی انقلاب و 40 سال بعد از پیروزی انقلاب ایستادگی کردند، باز هم ایستادگی می کنند و دشمن به اهدافش نمی رسد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها