رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 433012

کویت «تظاهرات‌کنندگان» را از نامزدی در انتخابات ممنوع کرد

ساعت24 - دادگاه تجدیدنظر کویت طی حکمی تمامی شرکت‌کنندگان در تظاهرات‌ها را از نامزدی در انتخابات پارلمانی کویت ممنوع کرد.

حکم دادگاه تجدیدنظر کویت مبنی بر ممنوعیت تظاهرات‌کنندگان در انتخابات پارلمان، جنجال گسترده‌ای در میان فعالان و حقوقدانان ایجاد کرده است.

این جنجال به دلیل آن است که دادگاه هر گونه شرکت در تظاهرات، مقاومت در برابر نیروهای امنیتی و دعوت به تظاهرات را در ردیف «جرایم خیانت به ناموس و امانت» دانسته است.

به نوشته روزنامه «الجریده» کویت، برخی منابع حقوقی گفتند که تبعات این حکم تا حدی است که تظاهرات‌کنندگان کویتی حتی از برخی مشاغل عمومی و خصوصی نیز محروم می‌شوند.

صدور این حکم با انتقاد بسیاری از فعالان و حقوقدانان مواجه شده است.

در همین ارتباط «محمد الدلال» نمایندگان پارلمان کویت گفت: «اینکه تظاهرات را در ردیف جرایم خیانت به ناموس و امانت بدانیم یک مسئله واقعا مهم است چرا که با حقوق اساسی و قانونی مرتبط با آزادی‌های عمومی در ارتباط است، تظاهرات نمی‌تواند یک جرم باشد چرا که بر اساس قانون سازماندهی می‌شود و سازوکار خاص خود را دارد».

الدلال افزود که برگزاری تظاهرات برای دستیابی به یک حق، از جمله ضمانت‌های بین‌المللی ذکر شده در معاهدات حقوق بشری سازمان ملل است که کویت نیز با آن موافقت کرده و سازمان‌های حقوق بشری پیش از این سرکوب تظاهرات در کویت را محکوم کرده بودند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها