رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 433079

بیانیه اتحادیه اروپا:

ایران و اروپا بر اهمیت اجرای آتش‌بس «الحدیده» تاکید کردند

ساعت 24- اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای روز دوشنبه اعلام کرد نمایندگان ایران و کشورهای اروپایی در نشست بروکسل بر اهمیت اجرای آتش‌بس در شهر بندری «الحدیده» یمن توافق کرده‌اند.

style="text-align:justify">اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پنجمین دور رایزنی نمایندگان اتحادیه اروپا و چهار کشور اروپایی با ایران درباره موضوعات منطقه‌ای در بروکسل با ریاست «هلگا اشمیت»، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور مدیران کل سیاسی فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس و هیات ایرانی به ریاست «حسین جابری انصاری» معاون وزیر خارجه برگزار شد.

در این بیانیه آمده است: «ریاست این جلسه را هلگا اشمیت به عهده داشت و نمایندگان فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس در سطح مدیران سیاسی در آن حضور داشتند. سرپرستی هیأت ایرانی را حسین جابری انصاری، معاون وزیر خارجه ایران به عهده داشت.»

طبق این بیانیه این نشست بر اوضاع سیاسی و انسانی در یمن متمرکز بوده و همه طرف‌ها بر حمایت قوی خود از فرایند سیاسی تحت نظارت سازمان ملل تأکید داشته‌اند. طرفین، به علاوه بر اهمیت توافق استکهلم و اجرای فوری آن به ویژه در بندر الحدیده تأکید کرده‌اند.

بنا بر اعلام اتحادیه اروپا، در این نشست درباره سوریه و فرایند مذاکرات آستانه هم صحبت شد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها