رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 433302

مهارت معلم خلبان هما از بروز فاجعه جلوگیری کرد

ساعت24- هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تا پیش از این دو فروند فوکر ۱۰۰ در اختیار داشت که با بروز سانحه برای فوکر دلتا گلف (EP-IDG) یک فروند از نوع هواپیما در ناوگان هما باقی مانده است.

style="text-align:justify">ساعاتی پیش یک فروند هواپیمای فوکر 100 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به دلیل نقص فنی در چرخ‌های عقب در فرودگاه مهرآباد فرود اضطراری داشت. مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این باره به تسنیم گفت: هواپیمای فوکر100 پرواز قشم ــ تهران هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در زمان فرود چرخ‌های عقب باز نشده که خوشبختانه با مهارت هواپیما خلبان در فرودگاه مهرآباد به زمین نشسته است.

وی با بیان این‌که همه مسافران این پرواز صحیح و سالمند و بنده در محل مستقر هستم، افزود: در حال بازگشایی باند فرودگاه مهرآباد برای عادی شدن پروازها هستیم.

به گزارش تسنیم، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ا پیش از بروز سانحه امشب برای فوکر 100، دو فروند از این نوع هواپیما در اختیار داشت. ریجستر این هواپیماها EP-IDG و EP-IDF است که عملا فوکر EP-IDG (دلتا گلف) از ناوگان ایران ایر خارج شده است.

یکی از مشکلات ایرلاین‌های داخلی از جمله هما طی سال‌های اخیر تعطیل شدن کارخانه فوکر و به تبع آن موانع تامین اهرم فرود هواپیماهای فوکر 100 بوده است. به جز ایران ایر، دو شرکت هواپیمایی قشم و آسمان نیز از این نوع هواپیما در ناوگان خود استفاده می‌کنند.

گفته می‌شود مهارت بالای معلم خلبان این هواپیما (آقای س) سبب شده فوکر 100 (EP-IDG) به سلامت و بدون بروز سانحه جانی روی باند فرودگاه مهرآباد به زمین بنشیند.

معصومه اصغرزاده درباره آخرین وضعیت مسافران پرواز ایران ایر گفت: تمام مسافران پرواز قشم-تهران در CIP فرودگاه مهرآباد پذیرایی شدند هم‌اکنون در حال جابه‌جایی آنها به محل سکونتشان هستیم.

وی با بیان این‌که بابت بروز این سانحه از مسافران عذرخواهی و قدردانی می‌کنیم، افزود: مسافران این پرواز از مهارت بالای خلبان و مهمانداران راضی بودند و بابت مدیریت خوب در این فرود اضطراری از خلبان و کرو پروازی قدردانی کردند.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها