رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 433457

چه بلایی سر هواپیما سازی بوئینگ آمد؟

ساعت24 - ممنوعیت گسترده پرواز هواپیماهای 7370مکس 8 بوئینگ در سطح جهان باعث ریزش شدید ارزش سهام این غول آمریکایی شده است.

بوئینگ
ممنوعیت گسترده پرواز هواپیماهای 7370مکس 8 بوئینگ در سطح جهان باعث ریزش شدید ارزش سهام این غول آمریکایی شده است.

از زمان سقوط دومین هواپیمای مدل بوئینگ ۷۳۷ در اتیوپی که به ممنوعیت گسترده پرواز این مدل هواپیما در سطح جهان انجامید، ارزش سهام شرکت بوئینگ حدوداً ۳۰ میلیارد دلار سقوط کرده و از ۲۴۰ میلیارد دلار به ۲۱۰ میلیارد دلار رسیده است.


به عقیده تحلیل گران بازار، کاهش شدید ارزش سهام این شرکت نشان دهنده احتمال کاهش فروش این شرکت در آینده است. کاهش ۱۲ درصدی ارزش سهام شرکت بوئینگ در یک ماه نشان می‌دهد که این شرکت در آینده با مشکلات مالی شدیدی رو به رو خواهد شد.


با توجه به وزن بالای بوئینگ در بین شرکت‌های بزرگ امریکایی، سقوط سهام این شرکت اثر سنگینی بر روی بورس وال استریت آمریکا نیز داشته است. طی ۲۰ سال اخیر ارزش سهام شرکت بوئینگ به طور متوسط ۱۲ درصد رشد داشته است اما با توجه به ریزش نماد این شرکت در هفته‌های اخیر پیش بینی می‌شود امسال نماد این شرکت تنها یک درصد رشد کند.


لازم به ذکر است که بوئینگ ۴۶۳۶ سفارش ساخت هواپیمای مدل ۷۳۷ دارد که حدود ۸۰ درصد از کل ۵۸۲۶ سفارش در حال ساخت این شرکت است و در صورت توقف این سفارشات، فاجعه‌ای بزرگ در انتظار بوئینگ خواهد بود. با این حال این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرده است نسبت به مساله ایمنی هواپیماهای خود کاملاً مطمئن است.


لازم به ذکر است تاکنون کشورهای: استرالیا، برمودا، برزیل، کانادا، چین، کلمبیا، مصر، ایران، اتیوپی، اتریش، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، فیجی، هنگ کنگ، هند، اندونزی، قزاقستان، کویت، مالزی، مکزیک، مغولستان، نیوزلند، عمان، پاناما، ترکیه، سنگاپور، صربستان، کره جنوبی، امارات، انگلیس، ویتنام و آمریکا، پرواز بوئینگ ۷۳۷ مکس را ممنوع اعلام کرده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها