رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 433633

تکرار ادعای حمایت ایران از یهودیستیزی از سوی پمپئو

ساعت24 - مایک پمپئو یهودی ستیزی و صهیونیست ستیزی را مسئله‌ای مغایر با آزادی توصیف و اعلام کرد که آمریکا بر سر این دو سرسختانه با شورای حقوق بشر و ایران که به ادعای وی "اولین حامی یهودی ستیزی" است، مبارزه خواهد کرد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: " پیشرفت یهودی ستیزی و صهیونیست ستیزی حمله‌ای به خود بنیان آزادی است".

وی همچینی با ادعایی بی اساس که برخاسته از رویکردهای ضدایرانی آمریکا می‌باشد مدعی شد: " دولت ترامپ با این امر به وضوح مقابله کرده و چه در باتلاق شورای حقوق بشر سازمان ملل و چه در برابر اولین حامی یهودی ستیزی یعنی ایران بر سر آن مبارزه خواهیم کرد".

به گزارش ایسنا، استکبار جهانی اخیراً با بلندگوی ایران هراسی خود از نشست ورشو تا کنون سعی دارد تا به جهانیان القا کند که ایران رویکردهای یهودی‌ستیزی دارد.

چندی پیش بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به ادعای مایک پنس مبنی بر این که ایران به دنبال به راه انداختن هولوکاستی دیگر بوده و در یهودی ستیزی به نازی‌های آلمان شباهت دارد تصریح کرد: سابقه تاریخی و فرهنگی ایران در همزیستی و احترام به ادیان الهی به ویژه دین یهود در اسناد معتبر تاریخی ملل مختلف ثبت شده است و تاریخ و تمدن دیر پا و چند هزار ساله ایران گویای نوع تفکر و نگاه ایرانیان به دیگر فرهنگ‌ها و ادیان و همزیستی مسالمت آمیز و برخورداری از تسامح و تساهل در این گونه موضوعات است.

وی در همین راستا افزود: آنانی که اندک شناخت و دانشی از تاریخ و فرهنگ جهان دارا هستند و به عبارتی با کتاب و تاریخ آشنایی دارند و از ذره‌ای انصاف و عدالت در بیان و گفتار برخوردار هستند، این گونه بی پروا سخن بیهوده و به دروغ و خطا بر زبان جاری نمی‌سازند.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه این گونه اظهارات "پوچ و تبلیغاتی" که از سر کینه و عصبیت مطرح می‌شود، خدشه‌ای بر نوع نگاه ایرانیان مسلمان به هم‌وطنان یهود خود و جامعه یهودیان جهان وارد نمی‌کند، افزود: ملاک و معیار ما در سیاست خارجی خوی تجاوزگری و اشغالگری رژیم جعلی و غیرقانونی صهیونیستی و ماشین کشتار و مرگ مردم فلسطین است که با تحمیل ظالمانه خود، عامل نفاق و تفرقه میان کشورهای منطقه شده و ریشه بحران‌ها و تنش‌های فرساینده و پرهزینه خاورمیانه است.

قاسمی همچنین خطاب به این مقام آمریکایی و هم پیمانانش گفت: صبور باشید، بخوانید و بیاموزید که تاریخ مملو از حقایقی است که هرگز هیچ قدرتی برای همیشه قادر به حذف و یا تغییر آن نیست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها