رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 433740

فنونیزاده: همه با کت‌ و شلوار به ورزشگاه آمده بودند/ پروین گفت به رییس بانک لباس ندهیم

ساعت24 -پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید در داربی فروردین سال ۶۶ همه از مهمانی و با کت و شلوار به ورزشگاه آمده بودند.

مرتضی فنونی‌زاده، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگو با ایسنا درباره داربی‌های گذشته اظهار کرد: من ۱۴ تا داربی بازی کردم که یکی از آن‌ها در فروردین سال ۶۶ برگزار شد. خیلی از هواداران به خاطر این بازی به مسافرت نرفتند و ما شرمنده‌شان شدیم. آن زمان آنقدر این دو تیم را دوست داشتند. من از هواداران که می‌پرسیدم، می‌گفتند نصفی از مسافرت نرفتیم و نصفی هم از مسافرت برگشته‌اند تا داربی را ببینند. تلویزیون بازی را نشان می‌داد اما شور و حال بازی باعث شده بود مردم دوست داشته باشند به ورزشگاه بیایند.

او ادامه داد: این بازی چون در ایام عید بود شکل ظاهری تماشاگران خیلی عوض شده بود و همه لباس نو پوشیده بودند. من نگاه می‌کردم به جایگاه تماشاگران و می‌دیدم که همه کت و شلوار نو پوشیده بودند انگار به مهمانی آمده بودند. خیلی‌ها هم از مهمانی آمده بودند و خیلی‌ها هم می‌خواستند بعد بازی به مهمانی بروند. مطمئن باشید جیب هواداران پر آجیل بوده است. حتی داور بازی هم لباسش نو شده بود. ولی خوب شد بازی مساوی شد و هیچ تیمی هم مغموم نشد.

فنونی‌زاده با بیان اینکه الان بازیکنان لیگ‌برتر هر دو بازی یک بار، یک لباس جدید می‌گیرند، گفت: زمان ما علی آقا یک لباس به ما می‌داد و می‌گفت لباس را نه به رئیس بانک، نه به رئیس گمرک و نه به توپ جمع کن‌ها بدهید. ولی من لباسم را به توپ جمع کن‌ها می‌دادم. لباس ما شاید ارزش ریالی نداشت و قیمتش صد تا تک تومانی بود اما ارزش معنوی داشت.

او درباره اینکه صادق ورمزیار، پیشکسوت استقلال گفته است که فنونی‌زاده یکی از شیطان‌ترین بازیکنان پرسپولیس بود هم بیان کرد: او درست می‌گوید. ورمزیار خودش یکی از دربی بازها بود. اگر مجتبی محرمی آن سال‌ها بازی نمی‌کرد، تعداد بازی‌های ملی ورمزیار به عدد ۱۰۰ می‌رسید.

پیشکسوت پرسپولیس اضافه کرد: ما پرسپولیسی‌ها شیطنت بیشتری داشتیم و استقلالی‌ها کلاس‌شان با ما فرق می‌کرد. در گروه ما، بهروز سلطانی، رحیم یوسفی و خود من بودیم و وحید قلیچ هم سردسته ما بود. نمی‌شود گفت ما چه کارهایی می‌کردیم. شوخی‌های ما بالای هجده سال بود.

فنونی‌زاده درباره بازی سال ۶۶ هم گفت: سه مدافع پرسپولیس در آن بازی، یعنی من، مجتبی محرمی و محمد پنجعلی در تیم ملی بازی می‌کردیم و دفاع خوبی داشتیم. استقلالی‌ها هم دفاع خیلی خوبی داشتند. بازیکنانی مثل شاهین بیانی و جواد زرینچه. دفاع ما با صلابت‌تر بود ولی هافبک‌های آن‌ها به ما می‌چربید. دروازه‌بان‌های هر دو تیم یعنی بهروز سلطانی در پرسپولیس و عابدزاده در استقلال، هر دو عالی بودند. هر دو تیم عالی بودند که بازی برابر شد. اگر بازی را ببینید متوجه می‌شوید که باید نتیجه ۵-۵ می‌شد. هر دو تیم پشت سر هم موقعیت گل ایجاد می‌کردند، دقیقاً مثل الکلاسیکو. یعنی همه کسانی که به خاطر این بازی به مسافرت یا مهمانی نرفتند بعد از بازی خوشحال به خانه برگشتند. بازی هم مساوی شد که نه سیخ بسوزد و نه کباب. البته سرمربی‌های دو تیم از مساوی راضی نبودند.

او درباره داربی پیش رو هم اظهار کرد: امیدوارم بازی خوبی باشد اما نتیجه‌اش مثل داربی سال ۶۶ مساوی نشود. الان هر دو تیم خوب هستند. داربی شرایط خودش را دارد و ربطی به بازیکنان و شرایط جدول ندارد. خیلی از موقع‌ها ما بهتر بودیم اما باختیم و خیلی وقت‌ها استقلالی‌ها بهتر بودند و شکست خوردند. فقط امیدوارم بازی خوبی شود. امیدوارم داور هم زیاد سوت نزند و اجازه بدهد بازی روند خودش را طی کند و بازی شبیه بازی‌های لیگ برتر انگلیس بشود. این بازی حساس‌ترین داربی است چون هر تیمی ببازد از شرایط قهرمانی دور می‌شود. من به هواداران پرسپولیس هم به خاطر صدرنشینی در پایان سال تبریک می‌گویم. بازیکنان عیدی ما را دادند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها