رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 433970

طرز تهیه کوکو عدس و سیب زمینی | با طرز تهیه کوکو عدس با پلو آشنا شوید

کوکو عدس و سیب زمینی یکی از مقوی ترین کوکو ها با دستور تهیه کاملا آسان است که وقت زیادی از شما نمی گیرد در این مطلب نکات مهمی را در مورد پخت کوکو عدس و سیب زمینی به شما ارائه می کنیم.

کوکو عدس و سیب زمینی
html>

مواد لازم :

سیب زمینی خام یا پخته سه عدد متوسط مرزه یک قاشق مرباخوری خرد شده
عدس یک و نیم پیمانه ترخون یک قاشق مرباخوری خرد شده
پیاز کوچک یک عدد نمک ، فلفل سیاه ، پودر سیر ، زردچوبه به مقدار لازم
تخم مرغ : 3 عدد

طرز تهیه :

مرحله اول:

در ابتدا سیب زمینی خام یا پخته را رنده میکنیم . اگر از سیب ‌زمینی پخته استفاده کردید ، حتما" خنک گردد و بعد رنده کنید تا حین سرخ شدن کوکو اصطلاحا وا نرود .

مرحله دوم:

عدس رو با مقدار کم آب میپزیم و با پشت چنگال له میکنیم . داخل ظرفی مناسب ، سیب زمینی و عدس و تخم مرغ و پیاز و ادویه ها و سبزی را مخلوط کرده و با دست ورز میدهیم .
اگر میزان چسبندگی کافی نبود ، کمی پودر سوخاری اضافه کنید . مواد را کمی استراحت میدهیم و بعد سرخ میکنیم .


*** راه رژیمی و سالمتر : کف سینی فر را کاغذ روغنی میندازیم و روی آن را کمی روغن میمالیم . مواد را با دست شکل داده و بر روی کاغذ میچینیم یا داخل قالب دلخواه که چرب شده ، به صورت فشرده میگذاریم . روی آن ، کمی کنجد میپاشیم و حدود نیمساعت داخل فر با حرارت 180 درجه قرار میدیم . بسته به دمای فر ممکنه زمان پخت ، کم و زیاد بشود . تا جایی که مایه کوکو بسته و پخته بشود ، کافی می باشد . میتوانید از گریل هم استفاده کنید.

طرز تهیه کوکو عدس و سیب زمینی

خواص عدس


عدس های مختلف ممکن است در محتویات مواد مغذی آنها کمی متفاوت باشد،

یک فنجان (198 گرم) عدس پخته شده به طور کلی دارای:

کالری: 230 Folate: 90٪ RDI
کربوهیدرات: 39.9 گرم اسید پانتوتنیک: 13٪ از RDI
پروتئین: 17.9 گرم آهن: 37٪ از RDI
چربی: 0.8 گرم منیزیم: 18٪ از RDI
فیبر: 15.6 گرم فسفر: 36٪ از RDI
تیامین: 22٪ از مصرف روزانه مرجع (RDI) پتاسیم: 21٪ از RDI
نیاسین: 10٪ از RDI روی: 17٪ از RDI
ویتامین B6: 18٪ از RDI مس: 25٪ از RDI
منگنز: 49٪ از RDI


عدس دارای فیبر بالا است که از حرکات منظم روده و رشد باکتری های سالم روده پشتیبانی می کند. عدس خوردن می تواند میزان مدفوع شما را افزایش دهد و عملکرد کلی روده شما را بهبود بخشد. دیگر خواص عدس عبارتند از :

1. کاهش کلسترول

عدس ها به کاهش کلسترول خون کمک می کند زیرا حاوی مقادیر بالای فیبر محلول است. کاهش سطح کلسترول باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی می شود و باعث می شود که شریان ها تمیز شوند.
2. سلامت قلب

مطالعات متعدد نشان داده است که خوردن مواد غذایی با فیبر زیاد مانند عدس باعث کاهش خطر بیماری قلبی می شود. عدس ها همچنین یک منبع عالی از فولات و منیزیم هستند که همکاری های زیادی را در سلامت قلب انجام می دهند. کفیت سطح هموسیستئین خود را کاهش می دهد، یک عامل خطر جدی برای بیماری های قلبی است. منیزیم جریان خون، اکسیژن و مواد مغذی را در سراسر بدن بهبود می بخشد. سطوح پایین منیزیم به طور مستقیم با بیماری قلبی مرتبط بوده است، لذا خوردن عدس باعث شادابی قلب شما می شود!
3. سلامت گوارشی

فیبر رژیم نامحلول در عدس ها به جلوگیری از یبوست و سایر اختلالات گوارشی مثل سندرم روده تحریک پذیر و دیورتیکولوز کمک می کند.
4. تثبیت قند خون

اضافه کردن به بسیاری از مزایای فیبر، فیبر محلول فیبرهای کربوهیدرات، کاهش هضم و تثبیت سطح قند خون است. این می تواند به خصوص برای کسانی که مبتلا به دیابت، مقاومت به انسولین یا هیپوگلیسمی هستند مفید باشد.
5. پروتئین خوب

از همه حبوبات و آجیل، عدس حاوی سطح سوم پروتئین است. 26 درصد از کالری عدس به پروتئین نسبت داده می شود که باعث می شود آنها یک منبع شگفت انگیز از پروتئین برای گیاه خواران باشند.
6. انرژی را افزایش می دهد

عدس به دلیل فیبر و کربوهیدراتهای پیچیده آن، انرژی پایدار و آهسته را افزایش می دهد. عدس همچنین منبع خوبی از آهن است که اکسیژن را در طول بدن شما حمل می کند و برای تولید انرژی و سوخت و ساز بدن کلیدی است.
7. از دست دادن وزن

گرچه عدس شامل تمام این مواد مغذی مفید مانند فیبر، پروتئین، مواد معدنی و ویتامین ها هستند، هنوز کالری کم هستند و تقریبا هیچ چربی ندارند. یک فنجان عدس پخته فقط حاوی حدود 230 کالری است، اما هنوز هم احساس می کنید که احساس می کنید کامل و راضی هستید.

طرز تهیه کوکو عدس با پلو

طرز تهیه کوکو عدس با پلو

مواد لازم :

عدس پخته شده یک پیمانه نمک ، فلفل ، زردچوبه ، پودر سیر
برنج کته شده یک پیمانه تخم مرغ دو عدد
هویچ کوچیک رنده شده یک عدد آرد سفید یا پودر سوخاری یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه :

مرحله اول:

در ابتدا بهتر است عدس را از شب قبل خیس کنید و سپس تمام مواد را با هم مخلوط کرده و سپس به خوبی ورز دهید.

مرحله دوم:

در آخر مواد را به اشکال دلخواه درآورده و روی تابه با روغن داغ سرخ کنید سپس سرو نمایید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها