رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 434490

در هوای بارانی چگونه رانندگی کنیم

ساعت 24- وضعیت و شرایط لاستیک خودرو نقش مهمی در جلوگیری از سوانح، به خصوص در جاده‌های لغزنده دارند. فشار یا باد لاستیک در شرایط دمایی مختلف متفاوت است که با تغییر فصول باید تغییر کند.

style="text-align:justify">دلیل عمده افزایش تصادفات رانندگی در روزهای بارانی و برفی ، کاهش ضریب اصطکاک لاستیک ها با زمین و همچنین کاهش دید رانندگان است. برای جلوگیری از تصادفات رانندگی در روزهای بارانی توصیه های زیر را به دقت رعایت کنید؛

1-منبع آب شیشه شوی را به طور مرتب کنترل کنید و از سالم بودن عملکرد برف پاک کن ها مطمئن باشید و بسته به شدت باران، سرعت برف پاک کن را تنظیم کنید.

2-هنگام بارندگی، حداکثر سرعت های مجاز تعیین شده برای معابر مختلف کاهش می یابد و راننده باید با سرعت کمتری رانندگی کند.

3-پس از بارش باران به خصوص در اوایل بارندگی وقتی که تازه زمین تر شده، اصطکاک کاهش می یابد. به علت مخلوط شدن آلودگی های سطحی مانند روغن ماشین و گرد و خاک که به طور معمول روی سطح همه خیابان ها و جاده ها قرار دارند زمین بلغزنده شده و باید سرعت وسیله نقلیه کنترل شود.

4-از سبقت گرفتن در هوای بارانی بپرهیزید. چرخاندن فرمان به مقدار زیاد، ضربه ای به عقب خودرو می زند که موجب سُر خوردن آن می شود و خودرو در جهت عکس حرکت برمی گردد.

5-روشن کردن چراغ‌های جلو هنگام بارندگی

6-وضعیت و شرایط لاستیک خودرو نقش مهمی در جلوگیری از سوانح، به خصوص در جاده‌های لغزنده دارند. فشار یا باد لاستیک در شرایط دمایی مختلف متفاوت است که با تغییر فصول باید تغییر کند.

7-حفظ فاصله طولی در آب و هوای بارانی بسیار مهم است در این شرایط حفظ فاصله‌ی طولی باعث می‌شود، هنگام حادثه، شما فرصت کنترل و نگه داشتن ماشین برای جلوگیری از برخورد را داشته باشید.

8-از مناطقی که دارای جمع شدگی آب دارد رد نشوید، چون از عمق آب و یا وجود چاله یا گودالی عمیق در آن قسمت مطلع نیستید.

لغزنده بودن جاده‌های بارانی به راحتی باعث سر خوردن خودرو می‌شود. به هنگام مواجه با این مشکل باید نکات و عکس العمل‌های زیر را انجام دهید:

- خونسردی خود را حفظ کنید.

- پای خود را از روی پدال گاز بردارید.

- حتی الامکان ترمز نزنید.

- به آرامی فرمان را به سمت مکانی که می خواهید خودرو را متوقف کنید، بچرخانید.

- برای جلوگیری از سُر خوردن خودرو همیشه پیش از رسیدن به پیچ‌ها از سرعت بکاهید و ترمز بزنید.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها