رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 435118

طرز تهیه کراکر | آشنایی با نحوه تهیه کراکر پنیری

کراکر یک نان مناسب برای صبحانه خصوصا برای کودکان است البته میتواند جایگزین مناسبی برای پفک ها و محصولاتی نظیر آن باشد اگر میخواهید از نحوه آماده سازی این کراکر آگاه شوید ادامه مطلب را بخوانید.

کراکر
html>

کراکرها، ورق‌ های نازک تردی هستند که از خمیر ساده نان درست می‌ شوند و در سراسر جهان شناخته شده هستند . کراکر در سال 1801 در میلتون ماساچوست ، برای اولین بار به دست یک نانوا که به دنبال یک نان باریک و ماندگار بود پخته شد . این نانوا برای نگهداری بیشتر آن در سفرهای دریایی به آن دانه‌های درشت نمک اضافه کرد .کراکرز (Crackers) از فعل کرک (crack) از زبان انگلیسی می‌آید که به معنای شکستن و ترک خوردن است که کامل به خصوصیات کراکرها برمی‌گردد . کراکرها را می‌توانید چندین روز نگهداری کنید و هر زمان از روز که احساس گرسنگی کردید ، به‌ عنوان یک اسنک سالم و خوشمزه نوش‌جان کنید . با این میزان مواد 60 عدد کراکر آماده می‌شود.
آردی که شما از سوپر مارکت تهیه می‌کنید ، برحسب میزان ریز بودن و درجه آسیاب شدن به سه دسته تقسیم می‌شود . آرد یک صفر که دانه درشت و زبر است و روی بسته آن علامت 0 مشخص شده است ، آرد دو صفر کمی نرم‌تر است و با علامت 00 مشخص می‌شود و آرد سه صفر که کامل نرم است و علامت 000 روی بسته آن دیده می‌شود.

مواد لازم:

آرد دو صفر 500 گرم نمک ½ قاشق غذاخوری
روغن زیتون بکر 150 گرم خمیر مایه ¼ قاشق غذاخوری
آب 180 میلی‌لیتر

طرز تهیه کراکر

طرز تهیه:

مرحله اول:

برای آماده‌سازی این کراکر ، آرد را یک یا دو بار الک می‌کنیم ؛ سپس آن را در کاسه مناسبی برای درست کردن خمیر می‌ریزیم . کمی از آب را در ظرف مناسبی ریخته و پودر خمیرمایه را به آن اضافه می‌کنیم تا کامل حل شود . خمیرمایه را به آرد اضافه می‌کنیم . نیمی دیگر از آب را با نمک مخلوط کرده و کم‌کم به آرد اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم .

مرحله دوم:

120 گرم از روغن ‌زیتون را به آرد اضافه می‌کنیم و خمیر را ورز می‌دهیم . آنقدر ورز می‌دهیم تا در نهایت به یک توپ گرد یکدست برسیم . این توپ خمیری را در ظرف مناسب که کمی با روغن‌زیتون چرب شده ، گذاشته و روی آن را با سلفون می‌پوشانیم و در دمای محیط و کمی گرم قرار می‌دهیم تا حجم خمیر دو برابر شود و اصطلاحا ور بیاید .

مرحله سوم:

خمیر را روی تخته قرار داده و با وردنه آن را پهن می‌کنیم تا به ضخامت 2 میلی‌متر برسد . با چاقو خمیر را به مستطیل‌های با عرض 6 سانتی‌متر و طول 12 سانتی‌متر برش می‌دهیم. با کمی دقت می‌توانید کراکرهای هم اندازه‌ای آماده کنید . با یک چنگال به طور دقیق وسط کراکرها یک خط‌چین ایجاد می‌کنیم . با چنگال در هر طرف خط‌چین 5 تا سوراخ ایجاد می‌کنیم تا کراکرها پف نکنند و شکل منظمی داشته باشند .

مرحله چهارم:

روی سینی فر کاغذ روغنی انداخته و نان‌های برش خورده را در ردیف‌های منظم و با فاصله 2 سانتی‌متر از هم می‌چینیم . سپس 2 قاشق غذاخوری آب و باقی روغن ‌زیتون را ( حدود 2 تا 3 قاشق غذاخوری) مخلوط کرده و با قلمو ‌روی کراکرها می‌مالیم و در نهایت به میزان دلخواه نمک روی آنها می‌پاشیم .

مرحله پنجم:
اگر نمک دانه درشت باشد بهتر است . سینی فر را در فری که از 15 دقیقه قبل با حرارت 190 تا 200 درجه گرم شده ، قرار می‌دهیم . بعد از 10 تا 12 دقیقه کراکرها را از فر بیرون آورده ، سریع از سینی خارج کرده و روی توری فلزی قرار می‌دهیم تا خنک شود . اگر کراکرها را از سینی فر جدا نکنیم ، گرمای سینی باعث پخت بیشتر آن‌ها می‌شود .
کراکر شویدی هم طعم خوبی برای امتحان کردن دارد.

طرز تهیه کراکر پنیری

طرز تهیه کراکر پنیری

مواد لازم:

پنیر پیتزا ۲ لیوان نمک یک چهارم تا نصف قاشق مرباخوری
کره نصف لیوان پودر فلفل قرمز یک چهارم قاشق مرباخوری
آرد یک و نیم لیوان


طرز تهیه:

مرحله اول:

در ظرفی مناسب، پنیر و کره را با هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. آرد، نمک و فلفل قرمز را به آن اضافه کنید و به صورت خمیر دربیاورید. خمیر را نصف کنید و به شکل دو تنه درخت به اندازه حدود ۱۸ سانتی متر دربیاورید. خمیر را بپوشانید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله دوم:
فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و خمیر سفت شده را به اندازه نیم سانتی متر برش بزنید و روی سینی حاوی کاغذ روغنی بچینید و به مدت ۱۵ دقیقه بپزید. حدود ۵۴ برش کراکر به دست خواهد آمد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها