رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 435126

طرز تهیه راتا کشک بادمجان | دانستنی های مهم در تهیه راتا کشک بادمجان

راتا کشک بادمجان یکی از غذاهای بسیار لذیذ و محبوب ما ایرانی ها است اما آگاهی به نحوه تهیه این غذا میتواند باعث افزایش کیفیت این غذا شود در ادامه به طرز تهیه این غذای خوشمزه می پردازیم.

راتا کشک بادمجان
html>

راتا اسم دخترانه فارسی به معنی سخاوت و بخشندگی هست و با تلفظ رادی در اعلام نام فرشته ایست در ایران باستان که یکی از ایزدان است . راتا به غذاهای فینگر فودی (انگشتی) اطلاق میشه که به راحتی و بیشتر به صورت سرد سرو میشود . پایه راتا با نان تست هست که با مخلفات مختلف غذاهای سرد و کمی سفت تهیه میشه و خیلی راحت و بی دردسر سرو میشه . فقط یک نکته را باید اشاره کرد ، این که کمی صبر و حوصله و سلیقه میخواد تا نتیجه کار عالی بشه خیلی راحت و مناسب مهمونی ها برای پیش غذا ، سینی مزه ، تولدها و ‌... هست .

نکات مهم تهیه راتا :

اصلا نباید بادمجونها را سرخ کرد ، چون روغن زیادی جذب میکند . به این علت باید توی فر یا ... کبابی میکنیم . اینجوری هم میپزه هم روغن جذب نمی کند . حدالامکان از روغن کم استفاده کنید . کشک و بادمجون را یک شب قبلش آماده کنید و داخل یخچال بزارید تا هر چی روغن هم داره جذب بادمجون ها بشود . چرا این نکته ها در راتا مهمه ؟! چون تنها دلیلش اینه که نرم و شل نباشد و بشود به راحتی قالب زد و بعد از قالب زدن لیز نخورد . برای قالب زدن از دو سایز قالب استفاده کنید . با قالب بزرگتر نون تست را قالب بزنید و نان را دوباره داخل قالب بذارید و روی ان مواد دلخواه راتا را بریزید . قالب کوچیکتر را زیر قالب بزرگتر بذارید و فشار بدهید . به این شکل ، راتا ، قالبی از قالب بزرگتر بیرون میاد .

پیشنهاد می کردد پیاز را برش داده و داخلش با کشک و بادمجون پر شده و راتا را متفاوت سرو کنید.

موادلازم جهت تهیه کشک بادمجان :

بادمجان حدود 5 عدد
پیاز 2 عدد با اندازه متوسط
سیر 5 حبه
نعناع خشک بر اساس تجربه میزان لازم
کشک به مقدار مورد نیاز
ادویه شامل نمک ، فلفل سیاه ، دارچین به مقدار مورد نیاز

طرز تهیه کشک بادمجان :

کشک بادمجان

مرحله اول:

بادمجان ها را پوست کنده و چند قسمت کنید ، سپس نمک بزنید و 15 دقیقه کناری بگذارید تا آب بادمجان خارج شود که زمان سرخ کردن ، روغن کمتری مصرف کنید ؛ بادمجان ها را در روغن داغ سرخ کنید و پس از سرخ کردن با سیر رنده شده و ادویه و کمی آب روی حرارت میذاریم تا بادمجونها مغز پخت شوند .

مرحله دوم:

نعنا خشک چند دقیقه در آب خیس شود و بعد با مقداری روغن روی حرارت ملایم تفت دهید ، پیازها را نیز خرد کنید و با مقداری روغن سرخ نمایید .

مرحله سوم:

بادمجون ها رو بعد از پخت با میزان دلخواه از کشک ، بکوبید . کشک بادمجون را در ظرف دلخواه بکشید و با پیاز داغ ، سیرداغ ، نعنا داغ ، گردوی نگینی خرد شده و کمی کشک تزئین و سرو کنید ، میتوانید کمی گوشت چرخ کرده هم با کمی ادویه بدون رب گوجه ، تفت بدین و برای تزیین استفاده کنید.

راتا کشک بادمجان

نکته ها :

میتوانید از مقدار کمتر یا بیشتری سیر استفاد کنید ، استفاده از گردو نیز سلیقه ای میباشد . گردو برای رفع طبع سرد کشک مصرف میشود . این نمونه کشک بادمجان به نوعی مجلسی است و اگر میخواهید کشک بادمجان کم چرب تری داشته باشید بجای سرخ کردن ، بادمجان ها را کبابی یا آب پز کنید ، کشک و بادمجون رو بعنوان غذای اصلی نیز میتوان سرو کرد .

یکی از مهمترین نکاتی که در تهیه راتا کشک بادمجان باید لحاظ کنید استفاده از یک سطل ماست کوچک است تا بتوانید از آن برای شکل دادن به ظرف راتا بادمجان خود بهره ببریدبدین منظور سطل را درون بشقاب بگذارید و مواد لازم را به آرامی درون سطل ماست بریزید و سپس سطل را بالا بیاورید.در آخر نیز بهتر است برای تزئین راتا کشک بادمجان از گردو یا پیاز داغ و... استفاده نمایید.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها