رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 435297

حیوانات عجیب و غریب دورگه + تصاویر

ساعت24 -در این گزارش با پنج حیوان که نتیجه انتخاب مصنوعی اند و بر اثر مداخله عمدی انسان‌ها به وجود آمده اند بیشتر آشنا خواهید شد.

خبر
از زمان‌های دور، انسان‌ها کائنات زنده اعم از حیوانات و گیاهان را با هم پیوند می‌زدند تا سودآفرینی کنند مانند (موز، گندم و..) و یا هدفشان از چنین کاری فقط تجربه اندوزی و آزمایش محض بوده است.

انسان‌ها از طریق انتخاب مصنوعی، حیوانات دورگه و جدیدی را ایجاد کرده اند. انتخاب مصنوعی یا زادگیری گزینشی به این معناست که انسان صفات مورد نظرش در گیاهان یا جانوران را از طریق آمیزش‌های انتخابی و طی نسل‌های متوالی پرورش می‌دهد؛ یا به عبارت دیگر انتخاب مصنوعی فرایند تغییر گونه به وسیله انسان از طریق آمیزش‌های انتخابی است.

در این گزارش با پنج حیوان که نتیجه انتخاب مصنوعی اند و بر اثر مداخله عمدی انسان‌ها به وجود آمده اند بیشتر آشنا خواهید شد.

۱. مرغ دونگ تائو (Dong Tao Chicken)

حیوانات عجیب و غریب دورگه + تصاویر

نخست باید بگوییم که پاهای چندش آور این پرندگان غذای محبوبی برای برخی از مردم دنیا به شمار می‌رود. این نوع از مرغ‌ها با نام (مرغ اژدها) شناخته می‌شوند، یک گونه نادر از زادگیری گزینشی و پیوند حیوانات به یکدیگر. برعکس مرغ‌های معمولی، مرغ اژدها پاهای بزرگی دارد.

هدف از تولید این مرغ دستیابی به همین پاهای بزرگ بوده است، پاهای چندش آوری که وعده غذایی گرانقیمتی به حساب می‌آیند و بعضی از مردم حاضرند تا صدها دلار برای یک وعده پای مرغ دونگ تائو بپردازند. با توجه به این که این مرغ‌ها سخت حرکت می‌کنند و کم تخم می‌گذارند، نگهداری از این موجودات شرایط بسیار دقیق و ظریفی می‌طلبد و بدون مراقبت و نگهداری بشر محال است که بتوانند در محیط زیست دوام بیاورند.

۲. مار برهنه و بدون فلس

حیوانات عجیب و غریب دورگه + تصاویر

تولید مرغ‌های اژدها به منظور سود دهی برای انسان از نظر بسیاری از مردم به دور از انسانیت و اخلاق است، با این حال تولید مرغ‌های پاگنده نسبت به مارهای برهنه‌ی بدون فلس توجیه پذیرتر است.

زیرا این مارها فقط برای تجربه محض توسط بشر ایجاد شده اند. این مارها نتیجه زادگیری گزینشی هستند و خیلی راحت شکار حیوانات دیگر از جمله موش‌های کوچک می‌شوند. مارهایی از این دست در طبیعت وجود دارند که به خاطر جهش ژنتیکی به این شکل درآمده اند، اما مجموعه‌ی مستقلی را تشکیل نمی‌دهند. مارهای برهنه نمی‌توانند در محیط زیست جان سالم به در ببرند.

۳. خوک کوتوله فنجونی (Teacup Pigs)

حیوانات عجیب و غریب دورگه + تصاویر

شاید این خوک‌های مینیاتوری با جثه کوچکشان گزینه خوبی برای نگهداری به عنوان یک حیوان خانگی باشند، اما جثه آن‌ها همیشگی نیست و اگر از آن‌ها خوب نگهداری شود و در شرایط ایده آل قرار بگیرند، قابلیّت بزرگ شدن را دارند. این موجودات نوع ویژه‌ای از خوک‌ها را تشکیل نمی‌دهند، اما اگر به اندازه کافی تغذیه نشوند، استخوان هایشان رشد نمی‌کند. نقص در تغدیه، رشد استخوان را در این موجودات برخلاف اعضا و پوست کُند می‌سازد و باعث درد و تغییرات در بدن آن‌ها می‌شود.

۴. خوکچه پِرویی ساتَن مو (Peruvian Satin Guinea Pigs)

حیوانات عجیب و غریب دورگه + تصاویر

خوکچه هِندی حیوانی است که انگلیسی‌ها آن را خوک گینه (Guinea pig) می‌نامند. این حیوان نه به خوک‌ها ربطی دارد نه به هندوستان نه حتی به گینه؛ بلکه این حیوان جونده‌ای خون گرم است که نوعی خرگوش به‌شمار می‌آید. خوکچه هندی بومی آمریکای جنوبی است و بسیار پیش‌تر از آنکه اسپانیایی‌ها به آمریکا قدم بگذارند اینکاها این حیوان را دست‌آموز کرده بودند و حتی از گوشت آن خوراکی تهیه می‌کردند و در مراسم مذهبی و طب سنتی از آن استفاده می‌کردند.

خوک گینه بسیار شکل جالب و منحصر به فردی دارد. غذای آن‌ها هویج، گل کلم و غلات خشک می‌باشد. اما بخوانید درباره خوکچه هندی دورگه که موهایشان شباهت عجیبی به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دارد. این خوکچه‌ها نتیجه پیوند خوکچه پرویی و نژاد (آمریکایی ساتن) هستند. جسم کوچک و موی بلند خود را از نژاد نخست و نرمی و براقی موی خود را از نژاد دوم دارند. این خوکچه‌ها هر چند بامزه و زیبا هستند، اما برخلاف سایر خوکچه‌های هندی به دلیل بیماری ژنتیکی، زندگی سخت و غیر طبیعی دارند که ناشی از تراکم کلسیم در استخوان‌های آنان می‌باشد.

۵. گوسفندهای دم بزرگ (هان)

حیوانات عجیب و غریب دورگه + تصاویر

این نوع گوسفندها در مغولستان و مناطق شمالی چین یافت می‌شوند. تمام چربی آن‌ها در دمبه جمع شده تا انسان بتواند خیلی راحت چربی‌های آن را یکجا به دست بیاورد. گوسفندهای هان به خاطر دمبه‌ی فوق بزرگ خود به سختی حرکت می‌کنند و تا زمان ذبح به همین شکل به زندگی خود ادامه می‌دهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها