رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 435980

اعتراف بولتون: کسی قاسم سلیمانی و سپاه پاسداران را دست کم نگیرد

ساعت 24- مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگویی اختصاصی با هیو هیویت مدعی شد چنانچه کسی به کسب‌ و کار با سپاه پاسداران مشغول باشد، می‌تواند تا با سقف 20 سال حبس روبرو شود.

نشست خبری "جان بولتون" مشاور امنیت ملی کابینه دونالد ترامپ در شهر تفلیس گرجستان
div>

به گزارش وبسایت شخصی هیو هیویت، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، با اشاره به عملکرد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با وارد کردن اتهام تروریستی بودن به ایران مدعی شد که وی در حال مقابله با تهدید، برنامه‌های هسته‌ای و فعالیت‌های تروریستی است.

وی در اظهاراتی خصمانه ایران را در شرایطی عامل بی‌ثباتی و ناامنی منطقه خواند که بعد از تصمیم اخیر ترامپ در مورد سپاه پاسداران بسیاری از کشورها از جمله کشورهای منطقه این تصمیم را محکوم کرده‌اند.

وی مدعی شد که هرکس با سیاه پاسداران به کسب و کار بپردازد، می‌تواند با ۲۰ سال حبس روبرو شود.

بولتون همچنین مدعی شد که از با توجه به سرمایه بالایی که در اختیار سپاه قرار دارد، وارد کردن نام این نهاد در لیست گروه‌های تروریستی به کمپین فشار حداکثری علیه تهران کمک شایانی می‌کند.

جان بولتون با اشاره به صحبت‌های جان کری که از ایران و اروپا می‌خواست تا سال ۲۰۲۰ (زمان پایان ریاست جمهوری دونالد ترامپ) صبر پیشه کنند، اظهار کرد که طرفین نباید بر روی این مسئله حساب باز کنند.

این مقام آمریکایی، در آخر ارزیابی دریاسالار جیمز استاوریدیس از قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس که گفته بود "قاسم سلیمانی استراتژیستی ماهر و مردی خطرناک است" را تصدیق کرد و گفت که کسی نباید وی و سپاه پاسداران را دست کم بگیرد.

به گزارش ایسنا، تمام این اظهارات در حالی است که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که امروز با فرماندهان ارشد سپاه دیدار کرد، در توییتی نوشت: ملاقات با فرماندهان ارشد سپاه پاسداران افتخاری برای من است. نیروهای مسلح ما برای دفاع از کشور، منطقه و جهان در مقابل صدام و داعش جان‌فشانی کرده‌اند. ما نه جان‌فشانی آن‌ها را از یاد می‌بریم و نه می‌گذاریم که قلدران قانون‌شکن میراث آن‌ها را از طریق ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی از میان ببرند. جهان نیز باید مانع چنین کاری شود.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها