رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 436198

طرز تهیه فلن کیک مرمری | طرز تهیه کیک هویج خامه ای

فلن کیک مرمری یک کیک مناسب و مقوی برای مناسبت های مهم است این کیک برای مهمانی ها بسیار مناسب است اگر میخواهید از نحوه آماده سازی این کیک آگاه شوید ادامه مطلب را بخوانید.

فلن کیک مرمری
html>

مواد لازم :

پودر آماده کرم کارامل یک بسته شیر 100 گرم
پودر ژلاتین یک قاشق غذاخوری بکینگ پودر دو قاشق چای خوری
شیر دو پیمانه تخم مرغ 3 عدد
روغن مایع 150 گرم وانیل یک دوم قاشق چای خوری
آرد 300 گرم نمک یک پنسه
آرد 300 گرم آرد سفید دو قاشق غذاخوری
شکردانه ریز 140 گرم پودر کاکائو دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا قالب دلخواه ترجیحا میان تهی را با کره یا روغن مایع چرب کنید . داخل بسته کرم کارامل ، یک بسته پودر و یک بسته سس وجود داره ، سس را کف قالب بریزید .

مرحله دوم:


در مرحله بعد پودر ژلاتین را داخل نصف پیمانه از شیر بپاشید و بعد از اسفنجی شدن ، روی بخار کتری بن ماری کنید .

مرحله سوم:

پودر کارامل را داخل یک و نیم پیمانه از شیر حل کنید و روی حرارت گذاشته مدام هم بزنید تا بجوشد و پودر کارامل حل شود ، بعد از جوش آمدن ، یک دقیقه دیگر هم بزنید و شعله را خاموش کنید .

مرحله چهارم:

پودر ژلاتین حل شده در شیر را به این مایع اضافه و مخلوط کنید و به همان صورت داغ ، داخل قالب روی سس کاراملی بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا زمانی که کیک را آماده می کنید ، خودش را بگیرد .

طرز تهیه فلن کیک مرمری

طرز تهیه:

مرحله اول:

برای تهیه کیک مرمری ، ابتدا فر را با دمای 180درجه روشن و گرم کنید . سپس آرد و بکینگ پودر و نمک را سه بار الک کنید .

مرحله دوم:

تخم مرغ ، وانیل و شکر را در ظرفی برای حدودا 7 دقیقه بزنید تا حجیم و کشدار شود . شیر و روغن را افزوده و در حد مخلوط شدن بزنید . سپس مواد خشک را اضافه کنید و با لیسک یا دور کند همزن مخلوط کنید تا مایع یکدستی حاصل شود .

مرحله سوم:

حال مایه کیک آماده شده را به دو نیم تقسیم کنید . به یک قسمت ، دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو الک شده و به نیم دیگر ، دو قاشق غذاخوری آرد سفید الک شده اضافه و در حد مخلوط شدن به آرامی هم بزنید .

مرحله چهارم:

قالب را داخل یک ظرف بزرگتر قرار دهید و تا جایی که کرم کارامل وجود دارد ، داخل ظرف بزرگتر آب بریزید ( حتما آب باید تا قسمت کاراملی باشد ، در غیر اینصورت کیک پخته نمی شود) و ظرف را به آرامی داخل فر قرار دهید و اجازه دهید برای 50 تا 60 دقیقه بپزد .

مرحله پنجم:
سپس به آرامی از فر خارج کنید و آب ظرف را خالی کنید و دوباره کیک را برای حدود ده تا پانزده دقیقه داخل فر قرار دهید تا پخت کامل شود و وقتی با خلال چک کردید ، تستر تمیز بیرون آید . اجازه دهید کیک کمی خنک شود ، سپس با همان قالب برای حدود 4 ساعت داخل یخچال قرار دهید . سپس با کمک چاقو اطراف کیک را آزاد کنید و چند لحظه قالب را داخل ظرف آب داغ قرار دهید ( بیش از حد داخل ظرف آب قرار ندهید چون کرم کارامل آب میشود ) و سپس در ظرف سرو برگردانید .

توضیحات در مورد فلن کیک:
فلن دسری سوئدی و بسیار خوشمزه می باشد که حالتش بعد از پخت بین پودینگ و کاستار است و وقتی با کیک همراه شود طعمی جادویی را به همراه خواهد داشت . کافیه چشمتون را روی هم بذارید و یک تکه از این کیک را مزه کنید.یک لقمه از این کیک فلن احساس خوردن کیک و پودینک و کاستارد در کنار هم را به شما می دهد یک طعم بی نظیر و جادویی است.

طرز تهیه کیک هویج خامه ای

طرز تهیه کیک هویج خامه ای

مواد لازم :

تخم مرغ سه عدد بکینگ پودر یک قاشق مرباخوری سر پر
شکر یک پیمانه هویج ریز رنده شده یک پیمانه
خامه صبحانه دویست گرم وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
روغن مایع نصف پیمانه دارچین یک و نیم قاشق چایخوری
آرد سفید دو پیمانه گردو آسیاب شده یک پیمانه سر خالی



طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا تخم مرغها ( اون زائده سفید رنگی که به زرده ها چسبیده رو حتما جدا کنین )، شکر و وانیل رو حداقل پنج دقیقه بزنین تا کرم رنگ و کشدار بشه. بعد مخلوط خامه و شیر و در آخر روغن رو اضافه کنید .

مرحله دوم:
آرد ، بکینگ پودر و دارچین حداقل سه بار الک شده رو اضافه و در حد مخلوط شدن به آرومی هم بزنین. نهایتا هویج رنده شده و گردوی اختیاری رو ریخته و در حد یکدست شدن مایه کیک، مخلوط کنین. قالبتون رو چرب و آردپاشی کرده ( من از روغن جدا کننده استفاده میکنم )، مایه کیک رو ریخته و در فر از قبل گرم شده حدود پنجاه دقیقه میپزیم . چون دمای فرها متفاوته، بعد از نیم ساعت چک کنین. من این بار داخل قالب مافین پختم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها