رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 436235

شکستگی کانال چمران برطرف شد / مناطق عین دو، گلدشت و ملاشیه اهواز در معرض خطرند؛ نیاز شدید به بیل، لودر، گونی و پلاستیک برای استحکام‌سازی سیل‌بندها / ۹ روستا در لرستان همچنان آب آشامیدنی ندارند

ساعت 24-نماینده مردم اهواز، حمیدیه و باوی در مجلس گفت: شکستگی ایجاد شده در کانال چمران با تلاش تمام نیروها برطرف شد اما همچنان مناطق عین دو، گلدشت و ملاشیه اهواز در معرض خطر هستند و نیاز شدید به بیل، لودر، گونی و پلاستیک برای استحکام‌سازی سیل‌بندها هستند.

جواد کاظم نسب الباجی نماینده مردم اهواز، حمیدیه و باوی در مجلس، اظهار کرد: شکستگی ایجاد شده در کانال چمران با تلاش تمام نیروها برطرف شد اما همچنان مناطق عین دو، گلدشت و ملاشیه اهواز در معرض خطر هستند و نیاز شدید به بیل، لودر، گونی و پلاستیک برای استحکام‌سازی سیل‌بندها هستند.

وی افزود: انتظار داریم مسؤولان ورود کنند و به داد مردم برسند و امکانات موردنیاز برای ترمیم سیل‌بندها را در اختیار مردم قرار دهند.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه و باوی در مجلس در خصوص شایعات منتشرشده در فضای مجازی، عنوان کرد: همچنان خطر برای برخی مناطق اهواز وجود دارد اما شایعات مطرح‌شده در فضای مجازی در خصوص ورود قطعی آب به شهر اهواز در روز آینده واقعیت ندارد.

وی گفت: حجم آب چشم‌گیری در پشت سیل‌بندهای مناطق سیاحی و عین دو وجود دارد که در صورت افزایش آب، این مناطق در معرض خطر جدی قرار می‌گیرند.

کاظم نسب با اشاره به امدادرسانی به مناطق اهواز، اظهار کرد: امروز امدادهای مردمی برای این مناطق خوب بود اما بهتر است هلال‌احمر ورود کند و آب شرب و اقلام مصرفی را در اختیار مردم منطقه قرار دهد.

وی افزود: تمام تصفیه‌خانه‌های شهر اهواز فعال هستند و تاکنون هیچ مشکلی برای آب شرب اهواز رخ نداده است.

کاظم نسب گفت: یک پل ارتباطی با همکاری مردم در بالاتر از روستای الباجی لوله‌گذاری شد که می‌تواند محل تردد مردم با وسایل سبک بر روی کانال کوثر را فراهم کند و از طریق این پل امدادرسانی به روستاهای زیر آب رفته در آن مناطق تسهیل می‌شود.

۹ روستا در لرستان همچنان آب آشامیدنی ندارند
مدیرعامل شرکت آبفار لرستان گفت: از ۷۹۶ روستا که آب آنها بر اثر سیلاب قطع شده بود تنها ۹ روستا کماکان آب ندارند و آب مابقی روستاها وصل شده است.

علیرضا کاکاوند اظهار کرد: با وقوع سیلاب فروردین ماه سال جاری آب آشامیدنی ۷۹۶ روستا قطع شد که با تلاش و پیگیری پرسنل شرکت آبفار آب ۷۸۷ روستا وصل شد.

وی افزود: درحال حاضر تنها ۹ روستا آب آشامیدنی آنها قطع است که مربوط به شهر معمولان هستند.

مدیرعامل شرکت آبفار لرستان علت وصل نشدن آب این تعداد روستا را نبود راه دسترسی عنوان و تصریح کرد: در صورتی که مشکل راه دسترسی آنها برطرف شود ظرف یک روز آب آشامیدنی آنها وصل می‌شود.

کاکاوند خسارت ناشی از سیلاب به تاسیسات و زیرساخت های شبکه آب و فاضلاب را ۱۳۴ میلیارد تومان مطرح کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها