رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 436426

قارچی که عمرتان را طولانی میکند!

ساعت 24-قارچ گانودرما یا قارچ ریشی در حال حاضر نیز در طب سنتی چینی مصرف دارویی دارد. چینی‌ها معتقدند که این قارچ نماد زندگی شاد، شانس، سلامتی و طول عمر و حتی جاودانگی است.

خبر
قارچ جاودانگی که در چین لینگ زی، در ژاپن، ری‌شی و در کره، یونگ زهی نام دارد به گروهی از قارچ‌ها گفته می‌شود که باعث در هم شکستن چوب می‌شود و در طبیعت روی برخی گونه‌های درختی پوسیدگی‌های سفیدرنگ ایجاد می‌کند.

نوع بشر از قارچ گانودرما (Ganoderma) برای درمان انواع مختلف بیماری‌ها از آنفلوآنزا گرفته تا سرطان استفاده می‌کند.

برخی این قارچ را برای خاصیت ضد التهابی آن مصرف می‌کنند. قارچ جاودانگی در رده اَبَرغذاها دسته‌بندی می‌شود و کشف خاصیت درمانی آن به یکصد سال پیش از میلاد مسیح بر می‌گردد.

در طب سنتی از این قارچ برای درمان بی خوابی، تنگی نفس، تقویت حافظه، بیماری‌های کلیه و کبد، ورم مفاصل، آسم استفاده می‌شود.

مطالعات علمی در رابطه با خواص این قارچ نشان می‌دهند که برای تقویت سیستم ایمنی بدن افرادی که دارای بیماری هستند بسیار مفید است. البته در بدن افرادی که سالم هستند تاثیری ندارد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید تجارت قارچ گانودرما یا قارچ ری‌شی دارای بازار جهانی حدود ۲٫۱۶ میلیارد دلار است؛ یعنی چیزی حدود ۲ درصد از میزان کل فروش مواد غذایی در سراسر جهان.

اخیرا دانشمندان محصولات قارچ جاودانگی ۲۰ کارخانه را که شامل قرص، کپسول، چای و دیگر محصولات مصرفی آن هستند را به همراه ۱۷ کیت پرورش این قارچ مورد آزمایش و بررسی قرار داده‌اند. بدنبال این بررسی‌ها متوجه شده‌اند که هیچ‌کدام از این محصولات تجاری خالص نیستند و گونه‌های دیگری از قارچ‌ها در تولید و تهیه آن‌ها استفاده شده است.

تنها یکی از کیت‌های پرورش قارچ گانودرما حاوی G. lucidum خالص بود و ۸۶ درصد بقیه محصولات شامل نوعی دیگری از قارچ گانودرما به نام G. lingzhi بودند.

این قارچ بو و طعم دل‌پذیری ندارد و خام آن قابل خورده شدن نیست. در کشورهای مختلف به غیر از چین ژاپن و کره این قارچ به صورت ترکیب با خوردنی‌ها یا دمی‌های مختلف به خصوص قهوه است.

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که مصرف عصاره قارچ ریشی روزانه به مدت ۱۲ ماه باعث کاهش تعداد تومور در افراد مبتلا به آدنوم‌های کولورکتال می‌شود. همچنین در مقاله‌ای که توسط موسسه کاکرین منتشرشده و حاصل تحقیق متخصصانی از دانشگاه لیورپول بر روی خواص درمانی این قارچ بوده، تاثیرات مثبتی در اثر استفاده از این قارچ به صورت جانبی برای کمک به روش‌های معمول درمان سرطان دیده شده‌است.

برخی تحقیقات علمی نیز ثابت کرده‌اند، مصرف یک محصول خاص قارچ ریشی (گانوپُلی) روزانه به مدت ۱۲ هفته باعث کاهش میزان هموگلوبین می‌شود، اما میزان قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش نمی‌دهد.

در آخر هم بد نیست بدانید ریشی به صورت تازه یا به شکل خشک برای استفاده در غذا و همچنین به شکل کپسول، قرص یا عصاره موجود است. میزان مصرف درمانی قارچ گانودرما برای حفظ سلامتی و پیشگیری از بروز مشکل ۲٫۵ گرم در روز است که در ۴ وعده و با شکم خالی مصرف می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها