رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 436706

درخواست پدر آسانژ از استرالیا: پسرم را به خانه برگردانید

ساعت24 -پدر موسس پایگاه افشاگر ویکی‌لیکس امروز (یک‌شنبه) از استرالیا خواست تا پسرش را به خانه برگرداند.جان شیپتون، پدر جولیان آسانژ، موسس وب‌سایت ویکی‌لیکس از سال ۲۰۱۲ بدین سو هر کریسمس با پسرش که در سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده بود، ملاقات داشته است.

پدر مؤسس پایگاه افشاگر ویکی‌لیکس امروز (یک‌شنبه) از استرالیا خواست تا پسرش را به خانه برگرداند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جان شیپتون، پدر جولیان آسانژ، مؤسس وب‌سایت ویکی‌لیکس از سال ۲۰۱۲ بدین سو هر کریسمس با پسرش که در سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده بود، ملاقات داشته است.

وی در گفت‌وگو با روزنامه ساندی هرالد سان گفت، وزارت امور خارجه استرالیا و نخست‌وزیر این کشور باید برای بازگرداندن پسرش به استرالیا کاری کنند.

پدر آسانژ تصریح کرد: می‌توان با رضایت همه به ماجرا فیصله داد. مذاکراتی در سطح نشست بین یک سناتور و یک مقام ارشد وزارت خارجه برای استرداد جولیان به استرالیا برگزار شده است.

وی ادامه داد: زمانی که پسرم را روز پنج‌شنبه در سفارت دستگیر کردند، شوکه شدم. من شاهد بودم که چگونه او را از پله‌های سفارت پایین آوردند. او اصلاً خوب نبود. من ۷۴ ساله از جولیان ۴۷ ساله وضعیتم بهتر است. این واقعاً بهت‌آور است. برای چندین ماه شبیه به یک زندانی با امنیت بسیار بالا زندگی کرده و نمی‌تواند حتی از سرویس بهداشتی استفاده کند. همه جا دوربین بوده است.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا روز جمعه گفته بود که دولت این کشور هیچ برخورد خاصی با ماجرای آسانژ ندارد.

جولیان آسانژ سوم ژوئیه ۱۹۷۱ پس از جدایی مادرش، کریستین هاوکینز و پدرش، جان شیپتون به دنیا آمد. وقتی جولیان یک ساله بود، مادرش با ریچارد برت آسانژ ازدواج کرد و بدین ترتیب او نام خانوادگی پدرخوانده‌اش را گرفت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها