رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 436716

۱۰۰میلیارد ریال زمین خواری با جعل اسناد در البرز

ساعت24 -عاملان زمین خواری که پس از تصاحب املاک بلاصاحب و با جعل اسناد، آنها رابه قیمت ۱۰۰ میلیارد ریال به فروش رسانده بودند، توسط کارآگاهان پلیس استان دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری پلیس، سرهنگ "محمد نادربیگی" در تشریح این خبر، گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده زمین خواری از دادسرای جنایی کرج به اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس اگاهی پیگیری موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت .

وی افزود: محتویات پرونده حاکی از آن بود، افرادی در قالب یک باند با جعل مدارک شناسایی و املاک و مستغلات به طزر ماهرانه ای اقدام به تصاحب املاک بلاصاحب و یا زمین های بیت المال می کنند .

رئیس پلیس آگاهی استان البرز خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی محرز شد، متهمان با توجه به بومی بودن و آشنایی کامل با مشخصات املاک بلاصاحب در سطح استان البرز و حومه با همکاری یکی از دفاتر اسناد رسمی با جعل امضای صاحبان املاک مورد نظر پس از تنظیم اسناد عادی و متعاقبا صدور وکالت و طرح موضوع در دادسرای حقوقی و اخذ آرای غیابی اقدام به دریافت سنداملاک بلاصاحب و یا مجهول المالک کرده و به این ترتیب پس از تصاحب املاک، آن را به صورت غیر قانونی به افراد دیگر منتقل و یا به فروش می رسانند.

وی افزود: با اقدامات پلیسی و هوشیاری کارآگاهان، یکی از متهمان شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد و در تحقیقات پلیسی ضمن اعتراف به جرم خود اقرار کرد اسناد املاک تصاحب شده در شهرهای کرج و فردیس را با همکاری ۲ نفر از همدستان خود به ۲۰ نفر به قیمت ۱۰۰ میلیارد ریال فروخته اند .

سرهنگ نادر بیگی با بیان این که سایر متهمان نیز در ۲ عملیات جداگانه دستگیر شدند، گفت : متهمان با قرار وثیقه قانونی روانه زندان شدند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها