رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 436793

18 منزل روستایی در تربت‌جام دچار آب گرفتگی شد

ساعت 24- در بسته خبری امشب شهرستان های خراسان رضوی اخباری مبنی بر آبگرفتگی 18 منزل روستایی در تربت جام، احداث کارخانه فروسیلیس با سرمایه 4 هزار میلیارد ریالی در جغتای، تخلیه روستای ده منار در تربت حیدریه، اختتامیه جشنواره چله نور در مشهد و عدم دریافت گزارش از خسارت بارندگی در نیشابور منتشر شده است.

style="text-align:justify">در بسته خبری امشب شهرستان های خراسان رضوی اخباری مبنی بر آبگرفتگی 18 منزل روستایی در تربت جام، احداث کارخانه فروسیلیس با سرمایه 4 هزار میلیارد ریالی در جغتای، تخلیه روستای ده منار در تربت حیدریه، اختتامیه جشنواره چله نور در مشهد و عدم دریافت گزارش از خسارت بارندگی در نیشابور منتشر شده است.

آب‌گرفتگی 18 منزل مسکونی در تربت‌جام

رئیس جمعیت هلال‌احمر تربت‌جام با اشاره به بارش باران و جاری شدن روان آب در سطح شهر گفت: تاکنون 18 مورد آب‌گرفتگی منزل مسکونی در نقاط مختلف شهر گزارش‌شده است.

علی کاظمی اظهار کرد: با حضور نیروهای امداد و عملیاتی، آب منازل با استفاده از موتور تخلیه‌شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تربت‌جام با اشاره به اینکه همچنان بارندگی در این شهرستان ادامه دارد، یادآور شد: با توجه به اعلام شورای مدیریت بحران شهرستان، تمامی دستگاه‌های عضو این شورا تا عادی شدن وضعیت در آماده‌باش هستند.

احداث کارخانه فروسیلیس با سرمایه 4 هزار میلیارد ریالی در جغتای

سرپرست فرمانداری جغتای در گفت و گو با خبرنگار فارس از احداث کارخانه فروسیلیس با سرمایه 4 هزار میلیارد ریالی در این شهرستان خبر داد و گفت: در جلسه ستاد مقاومتی که اخیرا با حضور استاندار خراسان رضوی در این شهرستان برگزار شد، احداث این کارخانه مصوب شد که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

مرتضی محبی فر بابیان اینکه احداث و راه اندازی این کارخانه نقش مهمی در ایجاد اشتغال، جذب سرمایه گذار و بهره برداری از معادن شهرستان را دارد، اظهار کرد: با توجه به شعار سال و تاکیدات دولت امسال برنامه ریزی کارگروه اشتغال و ستاد اقتصاد مقاومتی در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری، تحقق سرمایه گذاری بیش از هزار میلیارد ریال در جغتای است.

وی ادامه داد: امیدواریم در سایه تعامل و همرای مجموعه شهرستان بتوانیم برای ریل گذاری در زمینه اشتغالزایی، از تمام ظرفیت های قانونی برای جذب و حمایت از سرمایه گذاران استفاده کنیم.

سرپرست فرمانداری همچنین به برگزاری همایش ویژه استارت آپ ها در این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد:: یکی از زمینه های مهم سرمایه گذاری در جغتای حرکت به سمت کسب و کار های نوین است که این موضوع باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

محبی فر با تأکید بر اینکه پارک ستارگان به عنوان یک مجموعه تفریحی گردشی از مهمترین بخش های سرمایه گذاری در این شهرستان است ابراز کرد: امیدواریم شهرداری با برنامه ریزی مناسب، زمینه ای برای بهره برداری در جهت جذب سرمایه گذاران از این مجموعه را فراهم کند.

تخلیه روستای ده منار در تربت حیدریه صادر شد

بخشدار کدکن تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار فارس از صدور دستور تخلیه روستای ده منار در این شهرستان خبر داد و گفت: به دلیل شکستگی بند عبد آباد واحتمال جاری شدن سیل درمعابر ومنازل مسکونی در روستای ده منار، 25 خانوار ساکن این روستا تخلیه در حسینیه روستای عبدآباد اسکان داده شدند.

محسن باقرنژاد با اشاره به اینکه کال شصت در مرکز ثقل و نقطه صفر قرار دارد و روستاهای ده منار، نوزه و کته تلخ در معرض خطر قرار دارند، افزود: هر چند وقوع سیلاب و بحران های طبیعی و به تبع آن وقوع تلفات انسانی، برای ما بسیار عذاب آور است، اما در شرایط کنونی کنترل بحران در فضای مجازی نیز بسیار احساس می شود.

بخشدار کدکن با بیان اینکه به علت بارش شدید باران و طغیان رودخانه های فصلی، ورودی شهر کدکن در تربت حیدریه مسدود شده است، یادآور شد: انتظار داریم در شرایط کنونی مردم همکاری لازم را با بخشداری داشته و شرایط را درک کنند.

جشنواره چله نور برگزیدگان خود را شناخت

. معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در آئین اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری چله نور که در تالار شهر مشهد برگزار شد، بابیان اینکه ما به‌شدت نیازمند جامعه‌پذیری جوانان خود هستیم، گفت: اگر امروز جشنواره‌ای برگزار شد و از افرادی که ذوق هنری و دستی بر ادبیات دارند خواسته‌شده تا آثار هنری ماندگار تولید کنند به این دلیل است که ما امروز به‌شدت نیازمند توسعه تسهیلات برای گسترش سرود در میان جوانان خود هستیم.

حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی با اشاره به اینکه در دوره‌ای که درصد آمار پرخاشگری بین افراد جامعه رو به افزایش است سرود به‌عنوان ابزاری برای توسعه هنر و جامعه‌پذیری جوانان و نوجوانان به شمار می‌رود، اظهار کرد: ما به‌شدت نیازمند این هستیم که نوجوانان خود را جامعه‌پذیر کنیم، به‌طوری‌که رشد عاطفی و فردی، قدرت تحمل دیگران در کنار خود و تمرین هم‌آوایی و کسب مهارت در نوجوانان از راه‌های جامعه‌پذیری است.

وی ادامه داد: اگر در این جشنواره‌ای خواسته‌شده تا آثار ماندگاری خلق شود به این دلیل است که اصل ایثار و فداکاری به‌عنوان یک اصل مهم در جامعه به همه‌پرسی در عرصه هنری گذاشته شود و افراد با تولید آثار هنری خود اعلام کنند تا چه حد توانسته‌اند برای این ایثارگران جایگزین پیدا کنند.

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بیان کرد: کسی که شعری می‌سراید یا آرایه هنری با موضوع ایثار و فداکاری تولید می‌کند، از کسانی که بنیان‌گذار این رویه در زمانه‌ای که خودخواهی حرف اول را می‌زند کار بسیار ارزشمندی است.

کاویانی در خصوص اهمیت عمل ایثارگران افزود: عمل ایثارگرانه کسی که در راه خدمت و آرامش دیگران آسیب‌دیده و از جان خود مایه گذاشته است تقدیر از او برای دیگران ایجاد انگیزه و در زندگی ایجاد معنا می‌کند.

گفتنی است از مجموع ۱۸۰ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره در دو رشته شعر و سرود و در دو بخش آزاد و دانش‌آموزی ۱۰۹ اثر در رشته شعر و ۵۶ اثر در رشته سرود به بخش داوری راه یافت که پس از داوری ۶ نفر برگزیده نهایی و یک نفر قابل‌تقدیر در رشته شعر و ۹ گروه در بخش سرود به مرحله نهایی راه یافتند.

گزارشی از خسارت بارندگی در نیشابور نداشتیم

فرماندار نیشابور در گفت و گو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه تا کنون گزارشی از خسارت بارندگی در این شهرستان دریافت نکردیم، گفت: با کمک ادارات و نهادها و از چهار روز گذشته با کمک آب منطقه‌ای خراسان و حتی بخش خصوصی درجاهای که پیش‌بینی آب‌گرفتگی و مسدود شدن، آبراه‌ها، پل‌ها و ... می‌شد اقدامات بازگشایی و لایروبی صورت گرفته است.

سعید شیبانی با بیان اینکه رودخانه فاروب رومان و کال نانوا که خروجی‌های آب شهر نیشابور هستند نیز مورد بررسی قرارگرفته‌اند و اقدامات خوبی برای عبور مسیر طبیعی آب انجام‌شده است، اظهار کرد: در روستاها و شهرهای اقماری که احتمال خطر داده می‌شد اقدامات خوبی صورت گرفته و بازگشایی‌هایی نیز انجام‌شده تا علاوه بر ایمن شدن مسیر از بروز حادثه جلوگیری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه به مردم، دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و همه دستگاه‌ها آماده‌باش داده‌ایم و از دو روز پیش کارگروه مدیریت بحران شهرستان جلساتی برگزار کرده است، افزود: امیدواریم به‌خوبی از این اتفاق گذر کنیم و با توجه به شرایط جوی هنوز آماده‌باشی مبنی بر تخلیه روستا یا بخشی داده نشده است و امیدواریم تا پایان به همین نحو موضوع مدیریت شود.

معاون استاندار و فرماندار نیشابور با اشاره به اینکه آمادگی‌های لازم توسط دهیاری‌ها و بخشداری‌ها وجود دارد و از آن مهم‌تر این‌که مردم نسبت به خطرات پیش رو آگاه شده‌اند و شرایط اجتماعی نیز مهیا است، یادآور شد: همه اعضای کارگروه علی‌الخصوص نیروهای بسیج و سپاه به‌مانند گذشته آماده همکاری هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها