رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 436815

حسینعلی امیری:دولت سیاست جدیدی را درباره با اف‌ایتیاف دنبال نمیکند

ساعت24 -معاون پارلمانی رئیس جمهور: اف‌ای‌تی‌اف یک ساز کار مالی است، تصمیم ترامپ مربوط به شرایط جغرافیایی خودش است و اروپا ادعا دارد که یک کشور مستقل است و باید ببینیم اروپا چه‌قدر به تعهدات خودش عمل می‌کند.

هفته گذشته احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلح نظام بعد از اقدام آمریکا علیه سپاه، تصویب لوایح پالرمو و سی اف تی در مجمع تشخیص مصلحت نظام را منتفی اعلام کرد. این صحبت او در فضای رسانه ای با تحلیل های مختلفی همراه شد.

حسینعلی امیری درباره منتفی شدن تصویب لوایح اف ای تی اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام به خبرآنلاین گفت: این نظر یک عضو مجمع است و من هم در رسانه‌ها خواندم. قطعا اظهار نظر یک عضو مجمع نمی‌تواند نظر خود مجمع تلقی شود باید دید در روزهای آینده که مجمع درباره بررسی این لوایح جلسه خواهد داشت، نظرش چیست بنابراین نمی‌توانم نظر یک عضو مجمع را نظر خود مجمع بدانم.

حسینعلی امیری

اقدام علیه سپاه مربوط به محدوده جغرافیایی آمریکا است

وی درباره اقدام آمریکا علیه سپاه و تأثیرش در ممانعت از اجرای تعهدات اف ای تی اف در قبال ایران، افزود: اف ای تی اف یک ساز و کار مالی است. اروپا ادعا دارد که اتحادیه ای با هویت حقوقی مستقل‌ است، بر اساس این ادعا قاعدتا تصمیم ترامپ مربوط به محدوده جغرافیایی آمریکا می شود. حال باید ببینیم اروپا چه‌قدر مستقل است و می‌تواند بر اساس ادعا و تصمیم خود عمل کند؛ در واقع این یک مقطع تاریخی برای اروپاست و باید ببنیم چه‌قدر به تعهدات و مقررات بین المللی پایبند می ماند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره دولت نگاه به اف‌ای‌تی‌اف اظهار کرد: تا الان همان دلایلی که برای تقدیم لوایح چهارگانه به مجلس شورای اسلامی وجود داشت، همان دلایل برای ادامه پیگیری دولت وجود دارد و دولت از تمام طرفیت‌های قانونی خودش استفاده می‌کند چون سیاستش این است که همکاری ها و کانال‌های مالی و بانکی کشور با موسسات مالی و بانک‌های دنیا ادامه پیدا کند و تقویت شود.

امیری در پاسخ به این سئوال که آیا دولت سیاست جدیدی را درباره با اف‌ای‌تی‌اف دنبال می‌کند؟ گفت: خیر، تا الان همان دلایل قبلی و اعتقاد به توسعه روابط بانکی و ملی با دیگر بانک‌های کشورهای دنیا وجود دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها