رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 436916

جزئیات اجرای طرح ملی جهاد همبستگی/ بسیجی عاشق مردم و کشور است

ساعت24 -سردار معروفی گفت که در طرح جهاد همبستگی هر کسبه تامین یک کالای اساسی، هر مسجد بازسازی یک خانه و هر دانشگاه بازسازی و ساخت یک مدرسه را برعهده دارد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی فرمانده سپاه نینوا گلستان درباره اقدامات اخیر در سیل اخیر گلستان گفت: هدف ما کاهش آلام مردم سیل زده با رعایت همه جوانب و درنظر گرفتن شاخصه‌های نزدیک به عدالت است. وی افزود: سپاه‌های تهران بزرگ، خراسان رضوی، اصفهان، البرز و قزوین معین استان گلستان در امداد رسانی به مردم هستند.


فرمانده سپاه نینوا گلستان با اشاره به پیشنهاد سردار غیب پرور مبنی بر جهاد همبستگی ملی عنوان کرد: در این طرح تمام کسبه و ۷۰ هزار مسجد در سراسر ایران مشارکت دارند. این طرح به نحوی است که هر کسبه تامین یک کالای اساسی، هر مسجد بازسازی یک خانه و هر دانشگاه بازسازی و ساخت یک مدرسه را برعهده دارد. وی ادامه داد: دغدغه ما در حوزه آموزش بسیار جدی است. در سراسر استان گلستان ۲۳ مدرسه تخریب شده که بعضی کلاس‌ها اکنون در کانکس تشکیل شده است.

سردار معروفی درباره نحوه تامین نیازهای مردم سیل زده اظهار کرد: در جلسه امروز با سپاه‌های معین و نماینده وزارت صنعت و معدن برای تامین نیازمندی‌های مردم سیل زده برنامه ریزی شد. این اقلام در شهرهای گنبد کاووس آق قلا، گمیشان و در عشایر توزیع خواهد شد.

وی افزود: ما به عنوان سپاه نینوا گلستان آمادگی جمع آوری کالاهای مورد نیاز مردم و مدیریت آن‌ها را در کنار اقلام اهدایی از سوی رهبری داریم. این مدیریت شامل شناسایی نیازمندی‌های مردم نیز می‌شود. اصناف ما از ابتدای انقلاب در کمک به مردم پیشرو بودند و جهاد مالی انجام دادند.

سردار معروفی در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان آغاز این طرح نیز اذعان کرد: پس از جمع آوری و تهیه آمار دقیق این طرح آغاز خواهد شد. فرمانده سپاه نینوا گلستان درباره نحوه حضور بسیج و سپاه و مردم در سیل اخیر تصریح کرد: شرط موفقیت ما مسلمانان در روحیه انقلابی و مدیریت جهادی است. ما انقلابی می‌اندیشیم و ملی کار می‌کنیم. مردم بدون توجه به مسائل اعتقادی شیعه و سنی به کمک همدیگر شتافتند.



وی ادامه داد: ما در مجموعه سپاه و بسیج هم با همین روحیه مردمی بودن و روح ولایی کارها را پیش می‌بریم. پس از دستور رهبر معظم انقلاب، فرماندهان ارشد طی دستورات تلفنی به ما دستور امدادرسانی را صادر می‌کردند. روحیه جهادی عمل کردن در همه وجود داشت و با این روحیه کارها با موفقیت در حال انجام است.

سردار معروفی اظهار کرد: زیبایی کار اخیر در امدادرسانی به مردم سیل زده، روحیه جهادی و بسیجی بود و ما باید ما را در بازگشت به زندگی عادی خود همراهی کنیم. بسیجی واقعی تنها کسی نیست که کارت بسیج داشته باشد بلکه کسی بسیجی حقیقی است که عاشق مردم وکشور است.

۲۳۲۱۲

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها