رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 436931

ری شهری: بلایای طبیعی مانع اراده مردم در توسعه کشور نمیشود

ساعت24 -تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) به اتحاد مردم در کمک به مردم سیل زده و بازسازی مناطق آسیب دیده اشاره کرد و گفت: بلایای طبیعی مانع اراده مردم در توسعه و آبادانی کشور نمی‌شود.

آیت الله محمد محمدی ری شهری روز دوشنبه در دیدار نوروزی فرماندار و مسئولان ادارات شهرستان ری اظهار داشت: بارش های آغازین امسال علاوه بر مشکلاتی که به بار آورده، نعمت های زیادی را هم برای میهن اسلامی در برداشته است.

وی خدمت رسانی به مردم مناطق سیل زده را نوعی جهاد در راه خدا دانست و عنوان کرد: حمایت و کمک مردم به مناطق سیل زدگان تاثیرات ارزنده‌ای را در رفع مشکلات مردم این مناطق داشته است.
ری شهری ادامه داد: اتحاد و همبستگی مردم در کمک به بازسازی مناطق آسیب دیده و سیل زده از برکات و نعمت های سیل اخیر در کشور است و همدلی و نوعدوستی مردم ایران را به نمایش گذاشت.
وی با بیان اینکه می توان قبل از وقوع حادثه آن را مدیریت و یا حداقل خسارت آن را کاهش داد، ابراز کرد: شناسایی نقاط حادثه‌خیز و برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات بخش های آسیب پذیر شهرها و روستاها باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد و زیر ساخت های لازم برای مقابله با بلایای طبیعی باید در سطح کشور فراهم شود.
ری شهری در ادامه به مانع تراشی و سنگ اندازی دشمنان در راه توسعه کشور در طول 40 سال گذشته انقلاب اشاره کرد و گفت: آمریکایی های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران کودتای نوژه را برای براندازی نظام برنامه ریزی کردند و جنگ تحمیلی را بعد از شکست این سیاست شکل دادند.
وی ادامه داد: استقامت، مقاومت و ایثار ملت بزرگ ایران در طول چهار دهه گذشته همواره دشمنان را مایوس کرده و این مقاومت تجربیات خوبی برای مردم بوده است.
تولیت آستان مقدس عبدالعظیم(ع) تصریح کرد: مقاومت امروز ملت ایران در برابر تحریم‌ها، فشارها و مشکلات از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس محسوب می‌شود زیرا ملت ایران با دستان خالی در برابر ابرقدرت‌های حامی صدام ایستادند.
وی تاکید کرد: اقتدار سپاه، ارتش و نیروهای نظامی به علت کسب تجربه دوران دفاع مقدس است و در آن دوران نیروهای نظامی به تجربه‌های تاثیرگذاری دست یافتند.
ری شهری گفت: ایران تنها کشوری است که در عرصه بین المللی و جهانی مقابل ابرقدرت ها و استکبار غرب و شرق با اقتدار و سربلندی ایستاده است.
وی با بیان اینکه تحریم‌ها برکات و دستاوردهای بسیاری را برای کشور در برداشته است، گفت: پیشرفت و توسعه علمی و فناوری در حوزه‌های مختلف طی دوران تحریم‌ها نمایان شده که این موضوع نشانگر قدرت و استقامت ملت ایران در برابر هر قدرت جهانی است.
فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه این جلسه به بارندگی‌های اخیر و بروز سیل در برخی مناطق کشور اشاره کرد و گفت: بارندگی‌های اخیر و بروز حادثه سیل موجب کسب تجربیات بیشتر برای مسئولان در این حوزه شد تا در مقابل این بلایای طبیعی آماده باشند.
هدایت الله جمالی پور یادآور شد: دولت عزم جدی در راستای توجه و رسیدگی به مناطق سیل زده و همچنین برنامه‌ریزی برای کاهش خسارات در هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی را به کار گرفته است.
جمالی پور فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان ری امروز با آیت الله محمد محمدی ری شهری تولیت آستان عبدالعظیم حسنی(ع) دیدار کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها